Antonio Giovinazzi wraca do bolidu F1

Zespół Haasa poinformował, że w sezonie 2022 w dwóch sesjach treningowych w ich bolidzie weźmie udział Antonio Giovinazzi.

Pierwsze piątkowe sesje treningowe to okazje dla zespołów, aby udostępnić miejsce w bolidzie dla nieregularnych kierowców. Od tego sezonu F1 wprowadziła przepis, który nakazuje zespołom na oddanie dwóch sesji treningowych dla juniorów.

Antonio Giovinazzi dostaje dwie sesje treningowe w Haasie

Dość zaskakującą informację podała dzisiaj ekipa Haasa. Pierwsze sesje treningowe podczas weekendów GP Włoch i GP USA będą należały do Antonio Giovinazziego. Antonio nie zalicza się do grona „młodych kierowców”, którym każdy z zespołów F1 musi w tym sezonie oddać dwie sesje treningowe. Jest to więc bardzo zaskakująca decyzja.

Ferrari chciało dać Antonio trochę czasu w bolidzie w obecnej specyfikacji podczas weekendu wyścigowego i oczywiście z chęcią pomogliśmy. Byliśmy w podobnej sytuacji w 2017 roku z Antonio i Ferrari – teraz jest wyraźna różnica w doświadczeniu, które zdobył w poprzednich trzech sezonach w Formule 1 i feedback, który będzie nam w stanie przekazać we Włoszech i Ameryce. Nie mogę się doczekać ponownego spotkania z Antonio i powrotu z nami do padoku. – tak tłumaczył decyzję Gunther Steiner, szef zespołu.

Jestem bardzo szczęśliwy, że dostanę szansę ponownej jazdy w oficjalnej sesji F1. Oprócz pracy w symulatorze, ważnym jest testowanie aktualnego samochodu, więc nie mogę się doczekać ponownego założenia mojego kombinezonu i kasku. To będzie szansa, aby zdobyć pewność w nowej generacji bolidów – to najlepsza opcja, aby być gotowym w mojej roli kierowcy rezerwowego. – tak opisuję sytuację sam Giovinazzi.

Jazda po trudnych i ekscytujących torach jak Monza i COTA sprawia, że ​​jest to jeszcze bardziej emocjonujące. Dzięki zespołowi Haasa i Ferrari nie mogę się doczekać, aby wnieść mój wkład dla zespołu, który liczył na mnie już w 2017 roku – dodaje Włoch.

Photo: Haas F1 Team/Official Website

W trakcie tego sezonu pojawiały się plotki, że może on być kandydatem do zastąpienia Micka Schumachera w sezonie 2023. Niemiec spisuje się poniżej oczekiwań, choć nie zawsze. Biorąc więc pod uwagę współpracę amerykańskiego teamu ze stajnią Ferrari, Antonio wydaję się być dobrą opcją dla obu stron. Po sezonie 2021 Giovinazzi przeszedł z F1 do Formuły E, gdzie zajął ostatnie miejsce i nie zdobył żadnego punktu.

Photo: Haas F1 Team/Official Website