Audi kręci się wokół Saubera

Dostaliśmy ostatnio nieoficjalną informację od AMuS, że Volkswagen dał zielone światło na wejście Porsche i Audi do F1.

Grupa Volkswagen miała dać zielone światło Audi i Porsche na wejście do F1. Decyzja ma jednak zależeć od decyzji spraw technicznych nt. silników od 2026 roku.

Porsche z silnikami

Według plotek, Porsche miałoby nawiązać współpracę z Red Bullem. Chodzi przede wszystkim o dostarczenie silników. Rozmowy w tej sprawie trwają od wielu miesięcy. Mówi się, że Porsche miałoby przejąć spółkę Red Bull Powertrains, którą Austriacy założyli z celem produkowania jednostek napędowych.

Honda będzie dostarczać silniki Red Bullowi w sezonie 2022
Photo: F1 Fan Klub

Obecnie Red Bull współpracuję z Hondą, ale ich relacja nie jest oficjalna. Jest to dosyć skomplikowane, bo niby Honda odeszła z F1, ale tak na prawdę nadal kontrolują projekt silnika w bolidzie Red Bulla. Współpraca z Porsche byłaby dobra, bo ta marka nie chcę przejąć z zespołu, tylko podjąć współpracę w dziedzinie jednostek napędowych.

Audi z jeszcze większym konceptem

Audi kręci się już w świecie plotek F1 od długiego czasu. Jest solidnie łączone z McLarenem, który niemiecka ekipa chcę wykupić, jednak cena oferowana przez brytyjski zespół okazała się zbyt duża. Motoryzacyjna marka premium miała oferować ogromne pieniądze ekipie z Woking – najpierw 450 mln euro, a później 650 mln euro. Pierwszą kwotę McLaren zdementował, a co do drugiej – plotki, ploteczki…

Dlatego też Audi miało porzucić projekt LMDh na sezon 2023, z którym ma być łączony m.in. WRT. Jeżeli jest chęć wejścia do F1, to wszystkie fundusze będą przeznaczone na królową motorsportu. Miejmy nadzieję, że to nie jest znak, że LMDh i Hypercary w WEC będą się “sypać” do 2023 roku. Wychodzi na to, że przejście Roberta Kubicy do pewniejszego projektu okazało się słuszne.

Alfa Romeo

Audi w odróżnieniu do Porsche chcę być zespołem fabrycznym. Dlatego po nieudanych negocjacjach z Mclarenem, według najnowszych informacji Audi ma interesować się Sauberem. Sauber mógłby być zainteresowany współpracą, bo przypomnijmy – Alfa Romeo F1 prowadziła poważne rozmowy w sezonie 2021 z Michaelem Andrettim, który od dawna szuka teamu w F1. Po długich negocjacjach rozmowy zostały zerwane od strony Amerykanów. To tylko potwierdza, że Sauber rzeczywiście może być chętny na transakcję z Audi.

Aston Martin

Oprócz doniesień o potencjale negocjacyjnym na linii Audi-Sauber, projektem miał się zainteresować sam Lawrence Stroll. Właściciel ekipy Astona Martina w F1 miał wyrazić zainteresowanie współpracą. Według Motorsportu, miała się już odbyć pierwsza rozmowa. Na razie nie wiemy nic szczególnego, ale na pewno Lawrence Stroll to bardzo mocny gracz.

MGU-H – duży problem

Wejście Porsche i Audi zależy od przepisów silnikowych, które wchodzą w 2026 roku. Niemieckie firmy sprzeciwiają się technologii MGU-H wprowadzoną w 2014 roku. Przekształca ona spaliny w energię elektryczną, ale jest niestety awaryjna i bardzo kosztowna. Oczywiście nie za bardzo podoba się to Mercedesowi, który dominuje od początku ery hybrydowej. To ma być zależna od angażu niemieckiej floty w F1.

Pozostało nam czekać na pierwsze oficjalne komunikaty…

Photo: Alfa Romeo/Twitter