Benvenuto ELMS a Italia! Zapowiedź 4 Hours of Imola

ELMS wraca po miesięcznej przerwie od ścigania na włoski tor Imola, która jest ostatnią rundą przed Le Mans. Ostatni raz w kalendarzu tor ten był w sezonie 2016. Weekend odbędzie się w dniach 13-15 maja i będzie to ostatni weekend przed Le Mans.

Trochę historii

Tor położony w urokliwej Emilii-Romanii pojawił się po raz pierwszy w kalendarzu ELMS w 2013 roku i był w nim nieprzerwanie przez kolejne cztery sezony. Oficjalny profil European Le Mans Series poprzypominał nam ostatnio co nieco z tamtych wyścigów.

Ostatni wyścig

Ostatni wyścig na torze Imola wygrali kolejno: w klasie LMP2 Thiriet by TDS Racing #46 ze znanym Matiasem Bechem i Ryo Hirakawą, w klasie LMP3 United Autosports #2 ze znanym polskim kibicom Alex’em Brundle, a w klasie LMGTE Proton Competition #77.

Polskie akcenty

W tym wyścigu brał udział polski Inter Europol Competition z jednym autem LMP3. Załoga Śmiechowski/Petersen zajęła 15 miejsce w klasie na 20 aut. W klasie LMP2 mieliśmy jeden polski akcent. W Ligierze #41 zespołu Greaves Motorsport pojechał Kuba Giermaziak razem z Memo Rojasem i Julienem Canalem, którzy obecnie dalej jeżdżą w ELMS. Zespół ten zajął ósme miejsce na 14 aut w klasie.

Mapa i charakterystyka toru

Mapa toru Imola. ELMS
Mapa toru Imola/Autorstwa Sentoan - Praca własna, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=14323726

Imola to tor o długości 4,933 km i posiada on 19 zakrętów. Jest to tor dość szybki z jedną, długą prostą, kilkoma krótszymi i szybkimi zakrętami takimi jak zakręt nr 5, 9, 10. Znajdziemy tu słynną szykanę, zmodernizowaną w 1995 r. Variante Tamburello czy wolne Variante Alta.

Tor Imola jest obiektem wolnym, co może lekko utrudnić wyprzedzanie, jednak ELMS i tak zawsze dostarcza wiele emocji. Poniżej onboard z ostatniego wyścigu ELMS na Imoli z Porsche Proton Competition.

Lista zgłoszeń

Na Imolę przyjadą tj. poprzednio na Paul Ricard 42 auta w trzech klasach. 17 aut LMP2, 13 aut LMP3 i 12 aut LMGTE. Z polskich akcentów jak zwykle mamy IEC z trzema autami: dwoma w klasie LMP3 i jednym w klasie LMP2. W Ligierze #13 pojadą Nicolas Pino, Charles Crews i Guilherme Oliveira, w siostrzanej #14 zobaczymy Noam Abramczyk, Mateusz Kaprzyk i James Dayson. W Orece #43 ujrzymy Davida Heinemeiera Hanssona, Fabio Scherera i Pietro Fittipaldiego.

Przenosząc się do Premy #9, Juan Manuel Correa znów nie przyjedzie, z powodu złamania stopy. Ponownie zostanie zastąpiony przez etatowego kierowcę Premy z WEC, czyli Lorenzo Colombo. Pełna lista zgłoszeń poniżej.

Klasyfikacje

LMP2

Tutaj prowadzi Prema, która wygrała ostatni wyścig przed APR #19 i Panis Racing. IEC #43 nie ma na razie punktów i jest jedenasty w klasyfikacji ex aequo z innymi zespołami bez oczek. Pełna klasyfikacja w tabeli.

PozycjaNumer autaZespółIlość punktów
1. 9Prema26
2. 19Algarve Pro Racing18
3. 65Panis Racing15
4.28IDEC Sport12
5.37Cool Racing10
6.34 (Pro/Am)Racing Team Turkey8
7.22United Autosports6
8.88 (Pro/Am)AF Corse4
9.21Mühlner Motorsport2
10.31 (Pro/Am)TDS Racing x Vaillante2 (1 pole position)
11.24 (Pro/Am)Nielsen Racing0
11.30Duqueine Team0
11.35BHK Motorsport0
11.40 (Pro/Am)Graff Racing0
11.43Inter Europol Competition0
11.47Algarve Pro Racing0
11.51 (Pro/Am)Team Virage0

LMP2 Pro/Am

Tutaj prowadzi Racing Team Turkey przed AF Corse i TDS Racing. Pełna klasyfikacja poniżej.

PozycjaNumer autaZespółIlość punktów
1.34Racing Team Turkey25
2.88AF Corse18
3.31TDS Racing x Vaillante15
4.24Nielsen Racing 12
5.51Team Virage10
6.40Graff Racing8
7.47Algarve Pro Racing6

LMP3

Liderem w LMP3 jest Cool Racing #17 przed United’em #2 i RLR MSport #5. IEC #14 jest na ósmym miejscu, a IEC #13 jest na ostatniej pozycji, ponieważ został zdyskwalifikowany po ostatnim wyścigu. Pełna klasyfikacja poniżej.

PozycjaNumer autaZespółIlość punktów
1.17Cool Racing26 (1 pole position)
2.2United Autosports18
3.5RLR MSport15
4.10Eurointernational12
5.6360 Racing10
6.7Nielsen Racing 8
7.3United Autosports6
8.14Inter Europol Competition4
9.4DKR Engineering2
10.11Eurointernational0 (auto nie ukończyło wyścigu)
11.27Cool Racing0 (auto nie ukończyło wyścigu)
12.15RLR MSport0 (auto nie ukończyło wyścigu)
13.13Inter Europol Competition0 (dyskwalifikacja)

LMGTE

Liderem w LMGTE jest Rinaldi Racing #32 przed dwoma Protonami. Pełna klasyfikacja poniżej.

PozycjaNumer autaZespółIlość punktów
1.32Rinaldi Racing26
2.77Proton Competition18
3.93Proton Competition15
4.83Iron Lynx12
5.57Kessel Racing10
6.95Oman Racing with TF Sport8
7.60Iron Lynx6
8.18Absolute Racing4
9.55Spirit of Race2
10.66JMW Motorsport1
11.33Rinaldi Racing0
11.69Oman Racing with TF Sport0

Harmonogram

Podaję pełną tabelę z harmonogramem

SesjaDzień odbywaniaGodziny odbywania
Trening 1Piątek11:30-13:00
Test dla “brązowych” kierowcówPiątek15:40-16:10
Trening 2Sobota09:30-11:00
Kwalifikacje – LMGTESobota14:05-14:15
Kwalifikacje – LMP3Sobota14:25-14:35
Kwalifikacje – LMP2Sobota14:45-14:55
WyścigNiedziela11:30-15:30

Transmisja

Kwalifikacje i wyścig będzie można śledzić na oficjalnym kanale YouTube serii oraz za pomocą live-timingu dostępnego na oficjalnej stronie ELMS. Sam wyścig będzie można obejrzeć w TV, dzięki kanałowi SportKlub

Moi faworyci

Do walki o zwycięstwo w LMP2 stawiam na Premę, Panis i Cool Racing. W podklasie Pro/Am jest to AF Corse #88, a w LMP3 stawiam na Cool Racing #17 i nasz IEC #13, a w LMGTE na oba Protony, TF Sporty i Rinaldi #32.

W ten weekend zapowiadają się kolejne 4 godziny bardzo dobrego ścigania. Miejmy nadzieje, że tym razem nasz IEC będzie miał więcej szczęścia i będzie mógł powalczyć o coś więcej. Wyścig startuje o 11:30 w niedzielę.

Życzę sobie i Wam udanego i ciekawego wyścigu!