BMW M3 Touring zaprezentowane

W końcu się doczekaliśmy. Pierwsze M3 Touring właśnie ujrzało światło dzienne. Nie dość, że to pierwsze M3 w kombi, to przy okazji najszybsze kombi. BMW M3 Touring będzie najszybszym produkowanym samochodem w tym segmencie.

Najszybsze kombi ujrzało światło dzienne. Tak, dobrze czytacie. Najszybsze, ponieważ BMW M3 Touring pokonał północną pętlę Nürburgringu w rekordowym czasie 7:35.060. To najlepszy wynik w kategorii aut z nadwoziem kombi i świetny dowód, że mamy do czynienia z naprawdę szybkim samochodem.

Dynamiczny design, duża moc pod maską, gdzie znajdzie się 6 cylindrów, a do tego duży bagażnik, bo ma aż 500L. Czy można chcieć coś więcej? BMW M3 Touring zostało właśnie zaprezentowane i wygląda obłędnie.

Mimo, że teraz zobaczyliśmy cały wygląd M3 Touring, to jego tylnią część mogliśmy już widzieć jakiś czas temu, kiedy to Bawarczycy nam ją pokazali podczas krótkiej prezentacji.

Wygląd zewnętrzny

Jak za wielkimi grillami w nowych BMW nie przepadam w ogóle, tak akurat w tym przypadku jestem pod wielkim wrażeniem jak ładnie pasuje z resztą. Oprócz wielkiego grilla mamy do czynienia z ostrym pakietem aerodynamicznym.

Patrząc od boku, widzimy jak BMW M3 Touring ma dynamiczną sylwetkę. Przechodząc od przodu do tylnej części można zobaczyć bardzo ładną linie nadwozia. Wygląda to obłędnie i ciężko odciągnąć wzrok od tej maszyny.

BMW M3 Touring
Photo: BMW

Kończąc na tyle, możemy zauważyć ogromny dyfuzor oraz cztery sporej wielkości końcówki wydechu. Ta część jest podobna jak w innych M3. Kolejnym aspektem rzucającym się w oczy, są poszerzone nadkola z tyłu i spoiler na klapie bagażnika. Oczywiście nie mogło zabraknąć na klapie bagażnika znaczka M.

BMW M3 Touring

Czarny dach wraz ze spoilerem oraz dokładki zderzaków i progów dodają takiej zadziorności temu pojazdowi.

Wnętrze

Z przodu mamy do czynienia z karbonowymi fotelami kubełkowymi. Widać jak bardzo są wyprofilowane, ale czy będą one pasowały dla każdego? To się okaże. Trójramienna kierownica oraz dwa wyświetlacze. Pierwszy dla kierowcy, a drugi multimedialny. Kokpit jest zwrócony w stronę kierowcy jak to zazwyczaj bywa w BMW.

Photo: BMW

W tylnej części wnętrza, możemy zobaczyć sporych litrów bagażnik, bo aż 500L. Gdy będziemy podróżować sami albo z dodatkowymi pasażerami, będziemy mieli możliwość złożenia tylnej kanapy (dzielona w proporcjach 40:20:40). Dzięki temu przestrzeń bagażowa zwiększy się do 1500L.

BMW M3 Touring
Photo: BMW

Jedna wersja do wyboru

BMW M3 Competition Touring z xDrive. Tylko taka wersja będzie dostępna. Nie dostaniemy napędu na tył, chociaż w praktyce będzie możliwość włączyć taki tryb, oraz zabraknie manualnych skrzyni biegów.

BMW M3 Touring
Photo: BMW

Pod maską znajdzie się sześciocylindrowy benzynowy silnik z podwójnym doładowaniem o mocy 510 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym generującym 650 Nm, kręcącym się aż do 7200 obr./min. Połączone to zostanie z ośmiostopniową przekładnią M Steptronic.

Teraz najważniejsze, a więc osiągi. BMW do pierwszej setki rozpędzi się w 3,6s, a do dwustu w 12,9s. Prędkość maksymalna – 250 km/h, ale z odpowiednim pakietem ta wartość może wzrosnąć do 280 km/h.

Dodatkowo – w standardzie otrzymamy kute 19-calowe felgi na przód i 20-calowe felgi na tył.

Kiedy BMW M3 Touring będzie można zamówić?

Zamówienia na samochód rozpoczną się od września tego roku, natomiast produkcja ruszy w listopadzie. Kilka miesięcy czekania nam zostało, ale patrząc na to, że tyle lat czekaliśmy na M3 w kombi, to te kilka miesięcy nawet nie odczujemy.

BMW M3 Touring
Photo: BMW

Photo: BMW