F1 2022 – jak ją ocenia Tomasz Poradzisz?
Minęły już ponad dwa tygodnie od kiedy wszyscy gracze mogą zagrać w F1 2022 od Codemasters i EA Sport. Jak ocenia ją Tomasz Poradzisz?
Jak co roku ma miejsce premiera najnowszej części gry z serii gier F1 od Codemasters i EA Sports. W tym roku F1 2022 ma zawarte już w sobie najnowsze bolidy, wszystkie tory w kalendarzu, układ weekendu ze sprintem. Więcej szczegółów związanych z tą grą znajdziecie TUTAJ.
Nowa gra z tej serii, to również bardzo ważne wydarzenie dla wszystkich profesjonalnych już graczy esportowych. Jednym z nich jest Tomasz Poradzisz, który odpowiedział nam na kilka pytań nt. gry F1 2022.
Tomek odpowiada
Najważniejszym aspektem dla takich graczy jak Tomek jest z pewnością model jazdy i t jak bolid się prowadzi. Stąd bardzo ważne jest, aby wyczuć już jak najszybciej nowe zmiany wprowadzone w grze.
PYT: Czy jest duża różnica w systemie jazdy pomiędzy grą F1 2021 i F1 2022?
“Tak zdecydowanie, auta analogicznie do tych z prawdziwego świata straciły dużo docisku w wolnych zakrętach, a zyskały w szybkich – mowa oczywiście o ground effect. Nowe bolidy stawiają ogromne wyzwanie i jeszcze wiele godzin treningów przed nami, żeby je opanować.”
Kolejną ciekawą sprawą jest poziom przeciwników komputerowych, które występują w trybie single-player. Z pewnością jest to ważna rzecz dla fanów trybu kariery zawodnika, czy “Mój zespół”.
PYT: Jak zachowują się komputerowi gracze – czy są może bardziej agresywni?
“Nie jestem typem gracza single-player, ale z moich doświadczeń wiem, że są zdecydowanie bardziej agresywni, rzekłbym, że aż trochę zbyt agresywni – często popełniają błędy i tracą na tym mnóstwo czasu.”

Photo: EA SPORTS F1/Twitter
PYT: Co jest najważniejszą cechą nowej części F1?
“Definitywnie nowy model jazdy, odczucia z samochodu są kompletnie inne i to na pewno największa zmiana w porównaniu do 21’ki.”
Kolejną z nowości jest możliwość przejechania się na torze supersamochodami, czego nie było w żadnej poprzedniej części.
PYT: Czy próbowałeś jazdy supersamochodami? Czy mechanika jazdy jest dobrze odwzorowana?
“Tak, miałem okazję – bardzo fajna odskocznia od bolidów F1, jeździ się nimi naprawdę przyjemnie. Czekam jednak na większą implementację supersamochodów – nie tyle chodzi mi o ilość samych aut, a dostępność ich w różnych trybach, np. multiplayer.”

Photo: EA SPORTS
F1
PYT: Na pewno musiałeś próbować wyścigów online, a jak wiemy podczas premier gier serwery nie działają za dobrze. Jak wyglądało to w F1 2022?
“Do tej pory startowałem w kilku wyścigach i przeszło to dosyć bezproblemowo, więc pod tym względem gra jest na pewno na plus. Wiem jednak, że niektórzy nie mają tyle szczęścia i niektóre ligi musiały już swoje wyścigi kilkukrotnie restartować.”
PYT: Co zaznaczyłbyś jako największy pozytyw, a co jako największą wadę tej gry?
“Największy pozytyw to wspomniany już model jazdy, a największa wada? Wydaje mi się, że wciąż trzeba popracować nad zachowaniem AI – są po prostu aż zanadto agresywne i jest to lekka przesada, no i nie muszę dodawać, że istnieje dużo glitchy i błędów, które muszą zostać zaadresowane przez twórców.”

Photo: EA SPORTS F1/Twitter
Podsumowanie
Jak możemy wywnioskować z wypowiedzi Tomka Poradzisza, największą zmianą i to na plus jest model jazdy. Jak wspominał, nowe bolidy stawiają ogromne wyzwanie. Serwery on-line działają poprawnie, ale mają jeszcze swoje problemy.
Największą wadą jaką zaznaczył nasz rozmówca, to zbyt agresywne nastawienie komputerowych graczy. supersamochody są pozytywnym dodatkiem do gry i jest to “bardzo fajna odskocznia od bolidów F1”.
Photo: EA Sports F1/Twitter