Floki Inu – kim jest nowy sponsor Alfy Romeo
W czwartek, podczas drugiego dnia testów Alfa Romeo ogłosiła swojego nowego sponsora – Floki Inu. Kim jest nowy sponsor Alfy?
27 lutego Alfa Romeo jako ostatnia zaprezentowała światu, malowanie swojego bolidu na sezon 2022. Przed tym wydarzeniem, ekipa podpisała kontrakt z nowym sponsorem Floki Inu, który mogliśmy widzieć podczas ostatnich dwóch dni przedsezonowych testów.
Czym jest Floki Inu?
W Formule 1 możemy zauważyć trend wchodzenia nowych sponsorów zajmujących się elektroniczną walutą. Ostatnią ekipą, która podpisała taki kontrakt był Red Bull (podpisali umowę z giełdą kryptowalut). Teraz takiego sponsora zdobyła Alfa Romeo.
Floki to kryptowaluta, która powstała 25 czerwca 2021 roku. Została ona zapoczątkowana przez dobrze nam znanego Elona Muska, który to swojego szczeniaka rasy Shiba Inu nazwał Floki Inu.
Kryptowaluta należy do tej samej grupy memecoinów co Dogecoin oraz Shiba Inu. Floki Inu jest tokenem ERC-20 opartym na blockchainie Ethereum oraz nowym ruchem skupiającym się na działalności charytatywnej. Kryptowaluta oparta jest na trzech fundamentach, a są nimi: internetowa popularność, użyteczność i działalność charytatywna. Tym o to sposobem, społeczność pracuje nad trzema projektami Valhalla, FlokiPlaces i Floki Inuversity.
Valhalla ma ułatwić kontakt między ludźmi a światem kryptowalut tworząc metawersum gier opartych o tokeny NFT. FlokiPlaces ma ułatwić robienie codziennych zakupów za pomocą kryptowaut. Ostatni projekt Floki Inuversity jest skupiony na działalności charytatywnej. Zebrane 3% środków opodatkowanych posłuży budowie co najmniej jednej szkoły na każdym kontynencie oraz wsparciu najgorzej rozwiniętych krajów.
Co oznacza to dla Alfy Romeo?
Kryptowaluty mają ogromny potencjał. Zdecentralizowane finanse są jednym z najszybciej rozwijających się rynków na świecie. W obecnym momencie, stają się one pomału “uzależnieniem” w Formule 1, jak kiedyś wytwórnie tytoniowe. Firmy te płacą ogromne pieniądze za reklamę na bolidach. Najlepszym przykładem jest Red Bull i jego nowy sponsor Bybit. Czerwone Byki podpisały umowę o wartości 150 milionów dolarów na najbliższe trzy sezony. Floki to świeży projekt z dużymi możliwościami.

Jeżeli zespół utrzyma z nimi partnerstwo, a Floki będzie się cały czas rozwijać w dobrym kierunku, to Alfa dostanie możliwość zarobienia sporych pieniędzy. Pozytywnie na tą relację może wpłynąć ich debiutant w tym sezonie, Guanyu Zhou. Jest to pierwszy chiński kierowca w stawce F1, co oznacza spory szum wokół jego osoby. Chińczycy będą chętnie oglądać wyścigi i go wspierać, a to oznacza, że zobaczą reklamę Floki i będą mogli być chętni do zakupu tej kryptowaluty.
W tym roku rozegrane zostanie rekordowa ilość 23 wyścigów na pięciu kontynentach, co może przełożyć się na rekordową liczbę oglądalności. Debiut wyścigu w Miami, gdzie zdecentralizowane pieniądze odgrywają bardzo dużą rolę. To wszystko tylko będzie pomagać Floki w rozwijaniu się i podnoszeniu kapitału, a to pozytywnie wpłynie na umowę sponsorską z Alfą Romeo.
O podpisaniu tego sponsoringu wypowiedział się szef zespołu, Fred Vasseur.
“Krypto i zdecentralizowane finanse to niektóre z nowszych rynków, które przykuły uwagę w ostatnich latach i stanowią obszar o ogromnym potencjale w rozwoju biznesu. Z dumą podjęliśmy współpracę z Floki, jedną z najbardziej innowacyjnych i angażujących firm w tej branży na sezon 2022. Podobnie jak Floki, jesteśmy innowatorami i wierzymy, że nasze firmy mogą się w dużym stopniu pokrywać.”
Umowa sponsorska z Floki obowiązuje na cały nadchodzący sezon 2022. Wyróżniający się branding Floki będzie widoczny na tylnym skrzydle po bokach.
Alfa Romeo nie tylko z krypto
Alfa Romeo bardzo prężnie rozwija się w kierunku nie tylko kryptowalut. Ich ostatnim najnowszym pomysłem jest użycie tokena NFT w samochodach osobowych. W ich świeżutkim modelu Tonale, będziemy mieli możliwość korzystać z takiego tokenu. Po więcej informacji o Alfie Romeo Tonale i tokenie NFT odsyłam do tego linku.
Photo: Alfa Romeo