Wypowiedzi po Grand Prix Włoch 2024
Grand Prix Włoch było bardzo emocjonujące. Odważna strategia Ferrari sprawiła, że do końca wyścigu oglądaliśmy walkę o zwycięstwo. Poniżej prezentujemy wypowiedzi wybranych przez nas kierowców i szefów zespołów.
W artykule:
Charles Leclerc – P1 w Grand Prix Włoch
Pierwszy do mety dojechał Charles Leclerc, dla którego to była druga wygrana na Monzy w Formule 1. Triumf przed tysiącami fanów Ferrari jest niesamowitym przeżyciem o czym wspomina Monakijczyk.
Widok naszych tifosi świętujących z nami jest po prostu niesamowity i jestem tak szczęśliwy, że mogliśmy podzielić się tym zwycięstwem po raz drugi.
Monako i Monza, to dwa wyścigi, które chcę wygrać każdego roku. Oczywiście chcę wygrać jak najwięcej wyścigów i jak najszybciej zdobyć Mistrzostwo Świata, ale to są dwa najważniejsze wyścigi sezonu i udało mi się je wygrać w tym roku. To wyjątkowe!
Wciąż uważam, że McLaren jest faworytem, ale zrobiliśmy krok naprzód, to pewne. Baku to dla mnie całkiem dobry tor, bardzo mi się podoba i byłem w przeszłości dość konkurencyjny, więc kto wie? Może uda nam się tam osiągnąć coś wyjątkowego.
Oscar Piastri – P2 w Grand Prix Włoch
Oscar Piastri przez większość wyścigu prowadził, jednak sprytna strategia Ferrari spowodowała, że po drugiej zmianie opon Australijczyk wyjechał daleko za liderem i straty nie udało mu się odrobić.
Ze względu na to, w jakiej pozycji byliśmy, opony wyglądały tak, jak wyglądały. Zrobienie jednego postoju wydawało się bardzo ryzykowną decyzją, ale ostatecznie było to słuszne. Jestem bardzo, bardzo zadowolony z tempa, z wyścigu, który udało mi się osiągnąć, ale kiedy kończysz na drugim miejscu, to boli.
Miałem kilku kierowców, którzy nie byli zbyt pomocni – Stroll jechał, jakby brał udział w swoim pierwszym wyścigu gokartowym, więc kosztowało to kilka sekund. Trochę bolesne, ale myślę, że potrzebowaliśmy wszystkiego, żeby dobrze poszło na tym ostatnim zestawie opon i ostatecznie to nie wystarczyło.
Lando Norris – P3 w Grand Prix Włoch
Lando Norris podtrzymał tradycję i po starcie z pole position nie utrzymał prowadzenia na pierwszym okrążeniu. Pozycję stracił na rzecz Oscara Piastriego, który popisał się świetnym manewrem wyprzedzania. Norris pochwalił odważny manewr kolegi z zespołu i wytłumaczył znaczenie „papaya rules”
Po prostu nie rozbij się, to wszystko. I tak, nie było żadnego kontaktu, więc wykonał dobrą robotę.
Oczywiście nie powiedziałbym, że kończy nam się czas, ale czas powoli ucieka. Nadal wierzę, że możemy to zrobić; wiesz, tempo jest oczywiście świetne. Nadal uważam, że prawdopodobnie mieliśmy dziś prawie, jeśli nie najlepszy samochód.
Franco Colapinto – P12 w Grand Prix Włoch
Franco Colapinto zastąpił Logana Sargeanta w bolidzie Williamsa i zadebiutował w Formule 1. Wyścig ukończył na 12. miejscu. Debiut jak najbardziej udany, lecz Colapinto widzi jeszcze wiele elementów do poprawy.
Jestem naprawdę szczęśliwy, że ukończyłem swój pierwszy wyścig Formuły 1. To moment, którego nigdy nie zapomnę. Wyścig był trudny fizycznie, teraz jestem trochę zmęczony i obolały, ale jest wiele pozytywów, które można wyciągnąć.
Do dziś nigdy nie przejechałem więcej niż osiem okrążeń z rzędu w FW46, a dziś było ich 53 przy bardzo wysokiej temperaturze toru. Myślę, że dobrze poradziłem sobie z zarządzaniem oponami, aby wykonać ten jeden postój, a tempo wyścigu było mocne. Jestem bardzo zadowolony z zespołu.
Oczywiście, wciąż jest nad czym pracować, ale bardzo się cieszę, że za dwa tygodnie znowu wskoczę do samochodu i znów będę się ścigał.
Kevin Magnussen – P10 w Grand Prix Włoch
Kevin Magnussen zdobył na Monzy punkt i został zawieszony w kolejnym wyścigu. Kara nie jest oczywiście spowodowana 10. pozycją na mecie, tylko przez kolizję z Pierrem Gaslym. Duńczyk został pierwszym kierowcą w historii Formuły 1, który zostaje zawieszony na jeden wyścig z powodu przekroczenia limitu punktów karnych.
[Jestem] zadowolony z naszego wyścigu. Nie wiem, co się dzieje z tymi karami. Chodzi mi o to, jaki jest ich sens? Mieliśmy lekki kontakt na zakręcie 4, żaden z samochodów nie odniósł uszkodzeń. Nie miało to żadnych konsekwencji, nikt nic nie stracił.
Obaj przegapiliśmy zakręt, ale hej, ścigamy się. Szczerze mówiąc, po prostu nie rozumiem sensu tej kary. Jestem zadowolony z dzisiejszego wyniku, równowagi i osiągów samochodu, naszej strategii.
Fred Vasseur
Szef Ferrari na pewno wyjeżdża zadowolony z Monzy. Strategicznie ograli rywali, a Charles Leclerc pokazał niesamowite umiejętności oszczędzania opon.
Co za mega wynik dla zespołu! To prawdziwy zastrzyk pewności siebie dla nas wszystkich i naszych tifosi, którzy naprawdę zrobili różnicę w ten weekend. To był bardzo dobry wyścig, w którym Charles jechał niesamowicie dobrze i myślę, że w pełni zasłużyliśmy na to zwycięstwo.
Po kwalifikacjach byliśmy trochę rozczarowani, ponieważ wiedzieliśmy, że mamy potencjał, aby osiągnąć bardzo dobry wynik. Myślę, że od początku sezonu jesteśmy prawdopodobnie w lepszej formie pod względem tempa wyścigu niż w kwalifikacjach i tak było również dzisiaj.
W zeszłym roku zarządzanie oponami było naszą największą słabością, teraz jednak uważam, że to jedna z zalet, jakie mamy w tym samochodzie.
Andrea Stella
Andrea Stella docenia rywali z Maranello. Dostrzega jednak, że podczas niedzielnej rywalizacji mieli bardzo szybki bolid, który jest konkurencyjny w każdych warunkach.
Bardzo wyrównany wyścig z Ferrari. Leclerc był dziś bardzo szybki i wygrał wyścig, wykonując jeden postój, podczas gdy my czuliśmy, że musimy zrobić dwa postoje, aby upewnić się, że mamy wystarczająco dużo opon, aby dojechać do końca wyścigu. Oznaczało to, że nie mogliśmy wykorzystać naszej bardzo silnej pozycji na starcie.
Poza tym był to bardzo pozytywny weekend. Na Monzie potwierdziło się, że samochód jest mocny i dobrze radzi sobie na wszystkich rodzajach torów po ulepszeniach na Zandvoort, a także zdobyliśmy wiele punktów w klasyfikacji konstruktorów i kilka punktów w klasyfikacji kierowców w kontekście Lando. Tak więc, biorąc pod uwagę tę sytuację w mistrzostwach i osiągi samochodu, z niecierpliwością czekamy na ekscytującą ostatnią część sezonu”
Podsumowanie wyścigu TUTAJ
Szczegółowe wyniki wyścigu TUTAJ
Klasyfikacja generalna TUTAJ
fot. Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari)/X