Inter Europol ogłasza mocny skład na ELMS w LMP2

Inter Europol Competition zaliczył świetne transfery na sezon 2022. Dziś ogłosili załogę w klasie LMP2, do której dołączą w przyszłym sezonie ELMS.

Pietro Fittipaldi, David Heinemeier Hansson i Fabio Scherer to kierowcy w klasie LMP2 w ELMS samochodu #43 na sezon 2022. To kolejne duże ogłoszenie naszego zespołu i kolejne ciekawe nazwiska. Tym samym IEC wystawi w European Le Mans Series jeden samochód LMP2 i dwa samochody LMP3.

Pietro Fittipaldi

Haas keen to keep hold of reserve Fittipaldi into 2022 – Motorsport Week
Photo: Motorsport Week

Pietro Fittipaldi ma już za sobą start w Formule 1, kiedy jako kierowca rezerwowy zastępował Romana Grosjeana w GP Sakhiru w 2020 roku. Zajął wtedy 17 miejsce. Tydzień później wystartował po raz drugi w F1 i jak na razie ostatni raz w GP Abu Dhabi. Dojechał na 19 pozycji.

Pietro jest wnukiem Emersona Fittipaldiego, czyli dwukrotnego mistrza świata F1. W 2017 roku został mistrzem World Series Formula V8 3.5. Od 2018 roku współpracuje z Haasem i w tym samym roku miał okazję testować bolid amerykańskiego zespołu. Karierę zatrzymał wypadek na Spa, w którym doznał złamania obu nóg. W 2019r. został kierowcą rezerwowym i testowym Haasa. W 2019 roku jeździł w DTM-ie a na przełomie 2019 i 2020 roku startował w azjatyckiej F3, gdzie zajął 5 miejsce.

“Jestem bardzo podekscytowany, że będę jeździł w Inter Europol Competition w mistrzostwach ELMS. Razem z Davidem i Fabio mamy mocny skład, żeby walczyć na przedzie stawki w celu zdobycia mistrzostwa. Będę również kontynuował funkcje kierowcy rezerwowego i testowego w zespole Haas F1, więc będzie to pracowity sezon, ale nie mogę się tego doczekać.”

David Heinemeier Hansson

24 Hours of Le Mans – David Heinemeier Hansson eyeing LMP2 win |  24h-lemans.com
Photo: 24 Heures du Mans

Co ciekawe David to programista, który nawet w 2005 roku został nagrodzonym przez Google tytułem „Best Hacker Of the Year”! To nie oznacza, że nie ma on nic wspólnego z wyścigami. Od 2010 roku startuje w wyścigach samochodowych. Brał udział m.in. w Le Mans 2014 i wygrał go w klasie LMGTE Am w zespole Aston Martin Racing.

“Jestem zachwycony powrotem do LMP2 po chwilowej przerwie. Będziemy mieli mocny skład z Inter Europol Competition do walki o mistrzostwo ELMS. Po wielu latach jazdy w IMSA i WEC, jestem podekscytowany rywalizowaniem w serii, w której będziemy walczyć o zwycięstwa w klasyfikacji generalnej LMP2.”

Fabio Scherer

Preview Spa: Fabio Scherer aims for points - Sport-Auto.ch
Photo: Sport-Auto

Tego kierowcę możemy pamiętać z sezonu Kubicy w DTM w 2020 roku. Scherer brał udział w Motopark Academy w Mistrzostwach Europy Formuły 3 2018. Szwajcar następnie rywalizował dla Charouz Racing System w mistrzostwach FIA Formuły 3 w 2019 roku, w której zajął 17 miejsce. We wspomnianym wcześniej sezonie DTM zajął 16 miejsce i miał tyle samo punktów co Robert Kubica – 20. Robert był wyżej dzięki podium na Zolder.

” Jestem bardzo szczęśliwy dołączeniem do zespołu i z naszym składem mamy solidną podstawę i spory potencjał do walki o podia i do bardzo dobrych występów w mistrzostwach.”

Change language to English) Inter Europol Competition - International race  team
Photo: Inter Europol Competition

Sascha Fassbender, menadżer zespołu: “Gorące powitania dla Pietro, Davida i Fabio. Dla nas, dołączenie do LMP2 w ELMS jest kolejnym logicznym krokiem. Mamy teraz kontrakt z trzema bardzo dobrymi kierowcami i nie możemy się doczekać, aby odegrać silną rolę w LMP2. Również chcemy wziąć udział w Le Mans z drugim samochodem. Oczywiście trzymamy za to kciuki.”

Inter Europol Competition w ELMS

Ligier LMP3     #13 Charles Crews, Nico Pino, tbc

Ligier LMP3     #14 James Dayson, tbc, tbc

Oreca LMP2    #43 Pietro Fittipaldi, David Heinemeier Hansson, Fabio Scherer

Photo: Inter Europol Competition