Jak może wyglądać kalendarz Roberta Kubicy łącząc WEC i ELMS w sezonie 2022?
Dalej nie wiemy jak będzie wyglądać sezon Roberta Kubicy, a jak sam mówi “śpi spokojnie”. Na konferencji, na której została potwierdzona dalsza współpraca Orlenu z Alfa Romeo, Robert mówił, że wystąpi w Le Mans 2022. Oznacza to starty w WEC, które dają automatyczne zaproszenie na ten legendarny wyścig. Jest to najbardziej możliwy scenariusz, ale Polak w rozmowie z Cezarym Gutowskim wspominał, że niewykluczone jest łączenie dwóch serii: WEC i ELMS. WEC lub WEC i ELMS- tak wyglądają dwa scenariusze Roberta Kubicy na sezon 2022.
Jako, że seria jest znana, ale nie wiadomo jeszcze jak będzie w niej przygotowany program, to teraz najważniejsze pytanie, które zadają sobie kibice Roberta Kubicy- jaki zespół? Na ten dzień ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie. Fakty są takie, że Kubica brał udział w testach w zespole Prema na torze Paul Ricard pod koniec listopada. W testach brał udział wraz z Louisem Deletrazem i z Juan Manuel Correą. Dlaczego Prema, może sobie ktoś pomyśleć? Prema może dać Robertowi przepustkę do Ferrari w sezonie 2023, gdzie zaplanowana jest “przebudowa” klasy Hypercar. Większość kierowców ma słabość do Ferrari i jazda w tym zespole w jakiekolwiek serii jest zawsze zaszczytem. Prema i Ferrari bardzo silnie współpracują, dlatego może to pomóc Kubicy w założeniu kombinezonu Ferrari w sezonie 2023.
WRT natomiast nie może zagwarantować aż takiej pewności, co do Audi w sezonie 2023, bo taka współpraca według mediów ma stać się faktem. WRT stało się teraz takim Mercedesem Endurance. Wygrali wszystko w czym brali udział i to, że Kubica miał w tym duży udział, napawa mnie dumą. Szkoda tylko tego Le Mans…
Drugi scenariusz: WEC i ELMS w jednym sezonie
Start sezonu WEC: 12/13 marca- testy, 18 marca- pierwszy wyścig
Jazdy rozpoczną się testami na torze Sebring 12/13 marca, a tydzień później na tym samym torze zostanie rozegrana pierwsza runda.
Start sezonu ELMS: 11/12 kwietnia- testy, 17 kwietnia- pierwszy wyścig
Jazdy rozpoczną się testami na torze Paul Ricard we Francji, a tydzień później na tym samym torze zostanie rozegrana pierwsza runda.
Jak może wyglądać przyszły sezon Kubicy?
#1 Daytona, 29/30 stycznia- Rolex 24 At DAYTONA?

Przewiduję, że Robert Kubica wystartuje w Rolex 24 At DAYTONA, ale są to tylko moje przemyślenia. Daytona również ma niespotykany wcześnie klimat i chętnie obejrzałbym cały wyścig. Czekamy na decyzję.
#2: Sebring, 12/13 marca- oficjalne testy WEC
#3: Sebring, 18 marca- pierwszy wyścig WEC
Kolizja F1: GP Bahrajnu (18-20.03)

#4: Paul Ricard, 11/12 kwietnia- oficjalne testy ELMS
Kolizja F1: GP Australii (8-10.04)
#5: Paul Ricard, 17 kwietnia- pierwszy wyścig ELMS

Pierwszy wyścig ELMS odbędzie się 17 kwietnia na torze Paul Ricard. Na tym samym torze niespełna tydzień wcześniej odbędą się testy.
#6: Spa, 7 maja- druga runda WEC
Kolizja F1: GP Stanów Zjednoczonych, Miami (6-8.05)
#7: Imola, 15 maja- druga runda ELMS
#8: 11/12 czerwca- Le Mans
Kolizja F1: GP Azerbejdżanu (10-12.06)

Robert Kubica już teraz jest bardzo zmotywowany i słychać w wypowiedziach, że bardzo czeka na ten wyścig. Chcę zdobyć to, co zostało mu odebrane 2 minuty przed końcem. Liczę, że mu się uda, bo zasługuję na to jak mało kto.
#9: Hungaroring, 3 lipca- trzecia runda ELMS
Kolizja F1: GP Wielkiej Brytanii (1-3.07)
#10: Monza, 10 lipca- piąta runda WEC
Kolizja F1: GP Austrii (8-10.07)
#10: Circuit de Barcelona-Catalunya, 28 sierpnia- czwarta runda ELMS
Kolizja F1: GP Belgii (26-28.08)
#11: Fuji, 11 września- szósta runda WEC
Kolizja F1: GP Włoch (9-11.09)

#12: Spa, 25 września- piąta runda ELMS
Kolizja F1: GP Rosji (23-25.09)
#13: Portimao, 16 października- szósta, finałowa runda ELMS

Ostatnia runda ELMS ponownie odbędzie się w słonecznej Portugalii na torze Portimao.
#14: Bahrajn, 12 listopada- ósma, finałowa runda WEC
Kolizja F1: GP Brazylii (11-13.11)

Jak widać, Robert Kubica w takim połączeniu brałby udział w 12 wyścigach i być może weźmie jeszcze udział w Daytonie, co daje 13. Jest to dużo, ale powoduje też sporo kolizji z F1, bo aż 10 weekendów opierając się na opublikowanym kalendarzu, na 23 rundy zaplanowane w przyszłym sezonie. Spodziewam się 2/3 sesji treningowych, na takich torach jak: Hungaroring, Abu Dhabi, być może Paul Ricard. Zobaczymy co jeszcze z testami F1, bo tutaj ciężko określić jak to będzie wyglądało. Czekamy z niecierpliwością na decyzję i ogłoszenie ich miejmy nadzieję w styczniu.
Photo: Getty Images