Mark Kvamme, Anders Fjordbach i Jan Magnussen w składzie Inter Europol Competition na 24 Hours of Le Mans

W środę, 3 maja, Inter Europol Competition ogłosiło skład swojej drugiej załogi na 24-godzinny wyścig Le Mans. Załoga #32 będzie załogą Pro/Am złożoną z Marka Kvamme, Andersa Fjordbacha i Jana Magnussena.

Polska ekipa będzie miała także załogę Pro #34, która jest ich zgłoszeniem do World Endurance Championship. Tam pojadą Jakub Śmiechowski, Fabio Scherer i Albert Costa Balboa.

Mark Kvamme

W Le Mans, 62-letni Amerykanin zadebiutuje w europejskim LMP2, gdyż ma on na koncie starty w tej klasie w Asian Le Mans Series oraz WeatherTech SportsCar Championship. Startował on także w klasach LMP3 i GT3 w wielu seriach regionalnych. W zeszłym roku startował już w Le Mans, w zespole JMW Motorsport wraz z Rengerem van der Zande oraz Jasonem Hartem.

Anders Fjordbach

Duńczyk jest dość znanym kierowcą w europejskim środowisku klasy LMP2. Jeździł on w takich seriach jak World Endurance Championship, European Le Mans Series czy Asian Le Mans Series. Fjordbach jeździ także w wyścigach Endurance Cup w WeatherTech SportsCar Championship. Na przestrzeni kilku lat zdobył w tych seriach kilkanaście podiów. Jest on także dwukrotnym zwycięzcą wyścigu Dubai 24 Hours i mistrzem serii NLS w klasie SP9 (GT3).

Jan Magnussen

Jest to ojciec kierowcy Formuły 1, Kevina Magnussena. Jest to także wielce utytułowany kierowca GT, przez 15 lat był kierowcą fabrycznym Corvette. Jest to czterokrotny zwycięzca 24 Hours of Le Mans w swojej klasie. Wygrywał on ten wyścig w latach 2004-2006 i 2009. Wygrał także 24 Hours of Daytona w sezonie 2015, w klasie GTLM i zostawał mistrzem tejże klasy w IMSA w sezonach 2017-2018. Jest to także dwukrotny zwycięzca 12 Hours of Sebring. Ma na koncie doświadczenie z F1, CART czy serii TCR.

Debiut w LMP2 Pro/Am jest kolejnym kamieniem milowym dla polskiego zespołu po pierwszej wygranej w klasie LMP2 w lutym, w Asian Le Mans Series i pierwszym podium w World Endurance Championship

Cytaty

Sascha Fassbender, menedżer Inter Europol Competition, tak skomentował skład swojej drugiej załogi:

Czekamy na Le Mans, po raz pierwszy w naszej historii będziemy mieli auto Pro/Am i myślę, że Jan [Magnussen – przypis red.], Anders [Fjordbach – przypis red.] i Mark [Kvamme – przypis red.] są mocną obsadą do niego. W tej załodze jest wiele doświadczenia zarówno w ściganiu, jak i w walce w Le Mans. Wszyscy spodziewamy się mocnego wyścigu.

Fot. Inter Europol Competition

Jan Magnussen był bardzo otwarty w swojej wypowiedzi:

Wielkie podziękowania dla sponsorów: Parkowe i Needit Denmark, którzy skorzystali z okazji, aby być częścią największego wyścigu świata. Dla mnie jest to tym bardziej specjalne, iż pojadę w Le Mans już po raz dwudziesty czwarty. Śmiesznie jest myśleć, że podczas mojego pierwszego Le Mans w 1999 roku powiedziałem dziennikarzom, iż nie wrócę tutaj ponownie. Kiedy potem przekroczyłem linię mety i zobaczyłem zmęczoną, brudną, ale także szczęśliwą załogę cieszącą się, że auto dojechało do mety, to wszystko się zmieniło.

Od tamtego momentu Le Mans jest najwspanialszym momentem każdego roku i jestem zadowolony, że mogę być tam ponownie i próbować po raz kolejny. Tylko tygodnie dzielą nas od startu wyścigu, mamy ograniczony czas na testowanie i przygotowanie, ale z silną ekipą, która stoi za nami, połączoną ze składem kierowców z doświadczeniem w endurance, jesteśmy optymistami i czekamy na start.

Anders Fjordbach był już bardziej oszczędny w słowach:

Czekam na kontynuację walki razem z Janem Magnussenem po zabawie, ale także wyzwaniu, jakim było Le Mans w roku 2021. Teraz dostajemy nową szansę, dzięki ParkOne, które zdecydowało się wejść do programu w tak krótkim czasie. Możemy być tylko dumni, że pojedziemy w setnej rocznicy Le Mans z duńskim sponsorem głównym, który jest tak popularny pośród Duńczyków.

Mark Kvamme w takich słowach ujął swój czerwcowy debiut:

Już miałem okazje dzielić kokpit z Janem [Magnussenem – przypis red.] poprzez jazdę w MDK Motorsports w WSCC i często rozmawialiśmy o wspólnym starcie w Le Mans. Jestem zaszczycony, iż pojadę z dwoma utalentowanymi i doświadczonymi kierowcami w Inter Europolu. Jazda z Janem i Andersem to jedno, a drugie w tym samym czasie to oczekiwanie na potężne wsparcie duńskich kibiców podczas Le Mans, o którym wiele słyszałem.

[AKTUALIZACJA 04.05.2023]

Inter Europol Competition pokazał malowanie Oreki #32!

Fot. @IECompetition/Twitter

Fot. Inter Europol Competition

Podobne wpisy