Podsumowanie kwalifikacji do 6 Hours of Fuji 2023 w ramach WEC
Poranne kwalifikacje do 6 Hours of Fuji 2023 już za nami. Zakończyły się one stosunkowo standardowymi jak na ten sezon wynikami, lecz niech Was to nie zmyli, gdyż były to ciekawe sesje, o czym w tym podsumowaniu.
Warunki pogodowe
Nad torem unosiła się lekka mżawka. Temperatura powietrza wynosiła 24 stopnie Celsjusza, a temperatura toru wynosiła blisko 28 stopni Celsjusza.
GTE Am
O godzinie 14:40 czasu lokalnego zaczęły się kwalifikacje dla klasy GTE Am. Pogoda na torze powodowała, iż zespoły wahały się pomiędzy slickami, a wetami.
Pierwszym czasem na tablicy wyników było 1:43.517 Ahmada Al.-Harthy’ego w ORT by TF #25. Inni kierowcy dojeżdżali z czasami gorszymi od niego. Potem Al.-Harthy poprawił swój czas do poziomu 1:40.128. W sekundzie za omańską załogą utrzymywali się wówczas Kessel #57, Iron Dames #85 i Corvette #33. Po chwili na prowadzenie w sesji wyszedł Kessel Racing #57 i Takeshi Kimura z czasem 1:39.561. Potem prowadzenie w sesji odzyskało TF Sport #25, ale po chwili Kessel skontrował lepszym czasem.
Potem do gry wskoczył Ben Keating w Corvette #33, lecz do gry wróciła Sarah Bovy w Iron Dames #85 i z czasem 1:38.373 prowadziła w sesji. Keating nie pozostał dłużny swojej belgijskiej koleżance i wyprzedził ją z czasem lepszym o 0.035 sekundy. W ostatnich przejazdach poprawiło się jedynie AF Corse #21, które wskoczyło na piąte miejsce.
Pole position zdobyło Corvette Racing #33 z czasem 1:38.338.

Fot. FocusPackMedia - Harry Parvin
LMP2
O godzinie 15:05 czasu lokalnego rozpoczęła się sesja kwalifikacyjna dla klasy LMP2. Pierwszym poważnym czasem na tablicy czasów był czas 1:34.710 Inter Europolu #34 i Alberta Costy Balboy. Potem ten czas został poprawiony przez United’a #23 o dwie sekundy.
Jarvis dołożył potem do tego czasu jeszcze ćwierć sekundy. Potem na prowadzenie w sesji wyszło Team WRT #41 z czasem 1:32.403. Ofensywa ze strony zespołu Zaka Browna jednak trwała i tym razem to Phil Hanson w United #22 wyszedł na prowadzenie w sesji. Ostatnim czasem w tej sesji był czas 1:32.846, który dał Inter Europolowi #34 piąte miejsce w sesji.
Pole position zdobyło United Autosports #22 z czasem 1:32.182.

Fot. FocusPackMedia - Harry Parvin
Hypercar
O godzinie 15:30 czasu lokalnego zaczęły się kwalifikacje w klasie Hypercar. Pierwszym czasem na tablicy wyników był czas 1:33.722 autorstwa Antonio Felixa da Costy w Hertz Team Jota #38. Potem da Costa ustanowił już poważny czas, który wynosił 1:29.446. da Costa poprawił swój czas, jednak Alex Lynn też się poprawiał i z czasem 1:28.770 prowadził w sesji. Następnie także Ferrari zeszło poniżej granicy 1:29.
Potem na prowadzenie wyszło na chwilę Porsche #6, lecz to rozwiał Kamui Kobayashi w Toyocie #7, który z czasem 1:27.794 prowadził w sesji. Na 4 minuty przed końcem sesji w ostatnim sektorze pojawił się deszcz. Potem ten deszcz także pojawił się w sektorze nr 2.
Pole position zdobyła Toyota #7 z czasem 1:27.794.

Fot. FocusPackMedia - Gabi Tomescu
Słowem zwieńczenia
Jakie może być moje podsumowanie kwalifikacji do 6 Hours of Fuji 2023? Były to kwalifikacje ciekawe, lecz mocno standardowe dla WEC w tym sezonie. Znowu Toyota i znowu Corvette na pole position. Szkoda, że nie spadł ten mityczny deszcz, bo on by tutaj dużo zamieszał. Jutro też się nie zapowiada, jako by miał być to deszczowy wyścig, co może mocno uśpić kibiców. Mam nadzieję, że zostaniemy jednak zaskoczeni i nie dostaniemy powtórki z zeszłego roku.
Start wyścigu jutro o godzinie 4 nad ranem!
Fot. FocusPackMedia - Tim Hearn