McLaren pozyskuje kolejnego nowego pracownika!
McLaren się nie zatrzymuje i pozyskuje kolejnego nowego pracownika do działu aerodynamiki.
McLaren, który w ostatnim tygodniu przeszedł potężne zmiany restrukturyzacyjne w zespole, przez co ze z zespołu odszedł James Key, zaczął pozyskiwać nowych pracowników. Pierwszym z nich jak mogliśmy się dowiedzieć jakiś czas temu, jest David Sanchez, który pracował w Ferrari i dołączy do McLarena w 2024r.
W artykule
Sporo nowych pracowników
Nie jest to jednak koniec pozyskiwania nowych pracowników. Jak dowiedział się Motorsport.com, zespół podpisał umowy z 15 osobami. Część z nich dołączyła już do ekipy, a reszta musi poczekać na upłynięcie okresu wypowiedzenia. Osoby, które mają przywdziać ubrania McLarena pochodzą z różnych topowych ekip jak Ferrari, Red Bull czy Aston Martin.
Dzisiaj dowiedzieliśmy się o kolejnym pracowniku, który dołączy do ekipy z Woking. Tym razem chodzi o Mariano Alperin, który w ostatnim czasie pełnił rolę starszego stopniem aerodynamika w Astonie Martinie. Alperin w Astonie był szefem działu aerodynamiki i to on miał bardzo duży wpływ na przemianę brytyjskiego zespołu, który walczy obecnie z Red Bullem.
Mariano Alperin ma spore doświadczenie w F1
Alperin ma spore doświadczenie w Formule 1. W swoim CV ma takie zespoły jak AGS czy Minardi, z którego przeszedł następnie do BAR (British American Racing), które przekształciło się w Hondę i pełnił tam rolę szefa aerodynamiki w latach 2006-2007.
Po Hondzie jego kolejnym przystankiem był Sauber. Nowy pracownik McLarena pełnił tam rolę szefa ds. rozwoju aerodynamiki w latach 2008-2019 po czym przeniósł się do Astona Martina.
Zmiany były potrzebne
McLaren uważa, że zmiany w zespole były potrzebne przez to, że za niedługo ekipa z Woking w końcu będzie miała swój własny tunel aerodynamiczny i symulator.
Zak Brown podkreśla, że w ostatnich latach brakowało dobrej struktury zespołu i przez to nie mogli rozwijać się na tyle ile mieli w planach.
Od jakiegoś czasu było dla mnie jasne, że nasz rozwój techniczny nie posuwa się w wystarczająco szybkim tempie, aby sprostać naszym ambicjom powrotu na przód stawki.
Cieszę się, że po przeprowadzeniu pełnego przeglądu z Andreą możemy teraz wdrożyć wymaganą restrukturyzację i ruszyć ze wszystkim na nowo.
Po dokonaniu kompleksowego przeglądu swojej organizacji w ciągu zimy, jednym z wniosków było to, że dział aero nie był wystarczająco dobry, aby sprostać ambicjom awansu na torze.
W następstwie restrukturyzacji działu technicznego w zeszłym tygodniu, która obejmowała odejście dyrektora technicznego Jamesa Keya i potwierdzenie, że były pracownik Ferrari, David Sanchez, dołączy do zespołu w 2024 roku, McLaren mocno naciskał na pozyskanie kolejnych pracowników z topowych zespołów z czym wiąże się podpisanie umowy z 15 osobami.
Fot. McLaren