Tempo McLarena zaskoczeniem dla wszystkich

Lando Norris GP Wielkiej Brytanii ukończył na drugim miejscu, Oscar Piastri był czwarty. Był to najlepszy weekend McLarena w tym sezonie, tempem ustępowali tylko Maxowi Verstappenowi.

Mclaren zaskoczył swoją dyspozycją na torze Silverstone nie tylko rywali, ale również samych siebie. Doskonałe kwalifikacje obu kierowców zespołu z Woking nie były dziełem przypadku. Już na starcie Lando Norris objął prowadzenie i przez kilka okrążeń dzielnie bronił się przed atakami Maxa Verstappena. Oscar Piastri również zaliczył udany początek wyścigu. Utrzymywał się w niedalekiej odległości za Norrisem i Verstappenem.

Lando Norris został wyprzedzony na 5. okrążeniu przez Maxa Verstappena. Oscar Piastri w wyniku wyjazdu samochodu bezpieczeństwa znalazł się za plecami Lewisa Hamiltona. Obaj kierowcy Mclarena utrzymali swoje pozycje do końca wyścigu. Szczegółowe podsumowanie wyścigu

Pod względem pozycji na mecie, był to najlepszy wyścig dla brytyjskiego zespołu od GP Włoch w 2021 roku, gdzie wyścig wygrał Daniel Ricciardo, a drugi był Lando Norris.

Fot. @MclarenF1/Twitter

Szef McLarena — Andrea Stella – zaskoczony tempem swojego zespołu

Sami byliśmy zaskoczeni pierwszym stintem, że mogliśmy utrzymać naszych konkurentów, takich jak Ferrari i Mercedes, myśleliśmy, że będą dla nas problemem pod względem tempa.

Myślę więc, że musimy przyznać, że poprawa wydaje się tutaj autentyczna pod względem tempa wyścigowego

Stella „ma nadzieję, że Russell ma rację” co do prędkości McLarena

O McLarenie wypowiadał się George Russell, który również był zaskoczony ich dobrym tempem na torze w Spielberg i na Silverstone. Zwracał uwagę, że w Austrii również byli szybcy, a to przecież tor o dosyć odmiennej charakterystyce w porównaniu do obiektu Silverstone.

McLareny właśnie pojawili się znikąd, więc tak naprawdę nie wiem, co o tym myśleć – powiedział Russell.

Mam nadzieję, że to jednorazowy wybryk, ale byli też szybcy w Austrii, który jest zupełnie innym torem. Niezależnie od tego, to, co zrobili, jest imponujące.

Andrea Stella widzi jednak elementy wspólne toru Red Bull Ring i Silverstone, o czym wspominał odnosząc się do wypowiedzi Russella.

Jeśli chodzi o to, czy ta poprawa objawi się w przyszłości, nawet jeśli George mówi, że tory są różne, tak naprawdę myślę, że istnieją znaczące elementy wspólne między Austrią a Silverstone.

Szczególnie jest duża gęstość zakrętów, w których wiemy, że nasz samochód dobrze się spisuje. A warunki takie jak dzisiaj pomagają, bo nie przegrzewają opon, nad czym też mamy sporo do zrobienia.

Nawiasem mówiąc, mam nadzieję, że George ma rację.

(Photo by Ryan Pierse/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202307090286 // Usage for editorial use only //

Oscar Piastri wspomina o dużej poprawie

Wyraźnie widać, że ulepszenia są ogromnym krokiem naprzód.

Myślę, że to dobry krok do przodu na jednym okrążeniu. Ale tempo wyścigowe wyraźnie pokazało, że zrobiliśmy ogromny skok.

Tak, to trochę boli być na 4. miejscu, kiedy tak długo szukaliśmy miejsca na podium i mieliśmy trochę pecha z czasem samochodu bezpieczeństwa, ale jestem bardzo szczęśliwy, że jestem rozczarowany czwartym miejscem, zamiast być rozczarowanym tak jak na początku sezonu.

Toto Wolff spodziewał się, że Mercedes ukończy wyścig przed Mclarenem

Szczerze mówiąc, kiedy pojawił się samochód bezpieczeństwa, byłem naprawdę pewien, że pochłoniemy McLareny i skończymy z P2 i P3, a może nawet powalczymy o zwycięstwo.

Widzisz więc, jak mocny był ich samochód. Mogliśmy spróbować na pierwszych kilku okrążeniach, ale obaj ścigali się bardzo mocno, a dzięki ich wydajności i maksymalnej prędkości na szybkich zakrętach i na prostych nie było możliwości ich przejścia.

Więc to było zaskoczeniem.

McLaren zdobył aż 30 punktów do klasyfikacji generalnej zespołów i awansowali na 5. miejsce wyprzedzając Alpine. Jest to drugi wyścig z rzędu, kiedy Lando Norris ma narzędzia do walki ze ścisłą czołówką. Przyszłe wyścigi pokażą, gdzie znajduje się McLaren, który po przeciętnym początku sezonu złapał wiatr w żagle. Im więcej zespołów walczących o podia, tym lepiej dla rywalizacji.

Klasyfikacja generalna sezonu 2023

Fot. Formula 1 (@F1)/Twitter

Podobne wpisy