Mercedes z awarią, Zhou wykręca najlepszy czas drugiego dnia testów F1

Drugi dzień testów przedsezonowych F1 mających miejsce w Bahrajnie już za nami. Mercedes z problemami, Sargeant z największym dystansem, Zhou najszybszy. Czas na podsumowanie!

To już drugi dzień testów przedsezonowych, a przed nami tylko jeden ostatni dzień jazd. Zespoły skupiając się jak na najlepszym przygotowaniu do sezonu, a przede wszystkim do wyścigu za tydzień na tym samym torze, przeprowadzają wiele testów. Oczywiście znów pojawiły się kratownice, farby fluorescencyjne czy czujniki lub urządzenia służące do pomiaru przepływu powietrza na samochodzie.

Plan jazdy był niezmienny: mieliśmy sesję poranną i sesję popołudniową. Obie sesje zostały rozdzielone godzinną przerwą obiadową, która ma w sobie program wywiadów. Pora więc na podsumowanie obu tych części dzisiejszego dnia testów przedsezonowych na torze Bahrain International Circuit.

Poranna sesja

Sesja rozpoczęła się o 08 godzinie naszego czasu. Skład kierowców na tą sesję wyglądał następująco:

Red Bull: Perez
Ferrari: Sainz
Mercedes: Hamilton
Alpine: Ocon
McLaren: Norris
Alfa Romeo: Zhou
Aston Martin: Alonso
Haas: Magnussen
AlphaTauri: Tsunoda
Williams: Sargeant

Oczywiście w testach nie bierze udział Lance Stroll z powodu kontuzji odniesionej podczas treningu na rowerze. Aston Martin udostępnił więc cały dzień dla Fernando Alonso, który i tak był przerywany przez problemy z podłogą (tak, znów!). Oczywiście od śledziliśmy bolidy z kratownicami jak McLaren czy Mercedes, czy Red Bulla z farbą aero.

\

Warto zaznaczyć, że sesja przebiegała płynnie i nie pojawiła się żadna neutralizacja. Dopiero nastąpiło to 15 minut przed końcem sesji, ale były wcześniej już zapowiadane testy systemów. Na początku wywieszono żółte flagi, wprowadzono VSC, a nawet wywieszono flagi koloru czerwonego. Na 5 minut przed końcem kierowcy wykonali próbny start, z czym nie do końca dobrze sobie poradzili.

Magnussen, Sainz i Hamilton ruszyli na sygnał, ale wielu kierowców nadal stało. Mało brakowało, a mielibyśmy kolizję podczas tej procedury. Na szczęście kierowcy byli czujni i poradzili sobie w tej sytuacji. Tym zakończyliśmy poranne jazdy, podczas których najbardziej aktywny był Yuki Tsunoda – 85 okrążeń! Najmniej przejechał Zhou Guanyu – 43 kółek.

Fot. F1

Popołudniowa sesja

Punkt 13:15 zaświeciło się zielone światło pozwalające kierowcom wyjechać na tor i od razu uczynił to Zhou Guanyu. Skład kierowców na tą sesję wyglądał następująco

Red Bull: Verstappen
Ferrari: Leclerc
Mercedes: Russell
Alpine: Gasly
McLaren: Piastri
Alfa Romeo: Zhou
Aston Martin: Alonso
Haas: Magnussen: Hulkenberg
AlphaTauri: de Vries
Williams: Sargeant

Kierowcy od początku stosowali bezpieczne tempo wyczekując zmierzchu i warunków adekwatnych do warunków kwalifikacyjnych i wyścigowych. W czasie jazd Aston Martin opublikował rozpiskę na sobotę: Drugovich pojedzie w sesji rannej, a Alonso w sesji popołudniowej. Może to oznaczać, że zespół nie jest pewny występu Strolla w GP Bahrajnu i daje możliwość Felipe jak najlepszego przygotowania się do zastąpienia Kanadyjczyka.

Awaria Mercedesa

Na ok 5. minut przed 16 na torze przed trzecią strefą DRS zatrzymał się George Russell. Na jego ekranie kierownicy pojawiła się awaria hydrauliki, a więc są to niepokojące problemy związane z jednostką napędową Mercedesa. Porządkowi potrzebowali o. 20 minut na ściągnięcie bolidu z toru. Oczywiście brali w tym udział mechanicy Mercedesa, którzy dokładnie przykryli konstrukcję płachtą. Niestety nie udało się dostrzec jakichkolwiek szczegółów podłogi Mercedesa.

Do końca sesji kierowcy spokojnie wykonywali programy przygotowujące zespoły do wyścigu i kwalifikacji za tydzień. Już w końcówce sesji w alei zatrzymał się Zhou Guanyu, który zmagał się z pewną awarią i mechanicy musieli przepchać bolid do garażu. Oczywiście na koniec odbyła się procedura startu (tym razem obyło się bez problemów) i sesję, a zarazem drugi dzień testów zakończono.

W dodatku do alei musiał pilnie zjechać Logan Sargeant. Jako że Amerykanin szybko wyskoczył z kokpitu, a mechanicy byli zaopatrzeni w grube rękawice, może to wskazywać na awarię. Być może awarię elektroniki.

Fot. F1

Przebieg kierowców

Najwięcej okrążeń przejechał Logan Sargeant, który pokonał aż 154 kółka! To o 3 okrążenia mniej od wczorajszego przebiegu Verstappena. Kierowca z drugim największym dystansem to Zhou Guanyu, który przejechał 132 okrążenia. Chińczyk wykręcił również najlepsze okrążenie – 1:31.610, co było lepszym kółkiem od Vertappena o 0.040s.

Najmniej przejechał zdecydowanie George Russell z wiadomych względów. Fernando Alonso po początkowych problemach z podłogą przejechał przez cały dzień 130 okrążeń. Zajął on zresztą 3 miejsce w klasyfikacji, tracąc 0.6s do Zhou.

Fot. Pirelli Motorsport/Twitter

Podobne wpisy