Nową erę endurance czas zacząć! Zapowiedź 24 Hours of Daytona (1/2)

Nowa era endurance jest tuż za rogiem! Właśnie zaczął się dwutygodniowy weekend z 24 Hours of Daytona, które będzie oficjalnym debiutem aut klasy LMDh. Będzie to też jedne z pierwszych dużych wydarzeń wyścigowych w tym roku.

Taki wyścig zasługuje na porządną zapowiedź i przygotowanie, dlatego będzie to zapowiedź aż trzyczęściowa! W pierwszej części skupię się na charakterystyce toru, harmonogramie oraz transmisji z wyścigu. Druga część będzie dokładnym omówieniem listy startowej. Natomiast ostatnia część, która ukaże się na 2-3 dni przed wyścigiem, będzie odświeżeniem wiedzy historycznej na temat wyścigu.

Mapa i charakterystyka toru

Fot. By Will Pittenger - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4343173

Daytona International Speedway jest tzw. rovalem, czyli torem owalnym, który jest przystosowany pod standardy toru drogowego. W tej wersji tor ma długość 5,729 km oraz 12 zakrętów. Jest to tor szybki ze względu na to, że mamy do czynienia z półowalem. Prędkość średnia przejazdu kwalifikacyjnego w autach klasy DPi wynosiła ok. 220 km/h.

Charakterystyka toru

Okrążenie zaczyna się na wyciągnięciu owalu. Chwilę później kierowcy zjeżdżają z owalu w kierunku toru drogowego i wtedy też zaczyna się dohamowanie do pierwszego zakrętu z prędkości ok. 300 km/h do ok. 120. Przy wyjściu z zakrętu kierowcy ponownie wciskają gaz w podłogę i tak przejeżdżają łagodny zakręt nr. 2.

Następny jest nawrót “International Horseshoe”, który kierowcy pokonują z prędkością ok. 80 km/h. Potem kierowcy się ponownie rozpędzają, pokonują długi i łagodny zakręt nr 4 i dohamowują z prędkości ok. 260 km/h do kolejnego nawrotu. Po wyjściu z niego kierowcy rozpędzają się nieco ponad dwusetkę i wtedy na nich czeka zakręt nr. 6, który wyprowadza ponownie na owalną część toru.

Kierowcy z pełną prędkością jadą przez “siódemkę”, która wyprowadza ich na prostą, na której jadą z prędkością ponad 300 km/h. Z takiej prędkości kierowcy muszą hamować, kiedy dojeżdżają do dwuczęściowej szykany “Bus Stop/Le Mans”. Z szykany kierowcy wychodzą z prędkością 170 km/h i pędzą przez zakręt 12 aż do linii start/meta.

Rekordowe okrążenie Olivera Jarvisa w Mazdzie RT-24P DPi z kwalifikacji z 2019 roku.

Harmonogram 24 Hours of Daytona

SesjaDzień odbywaniaGodziny odbywania
Trening 1 (Roar)Piątek (20.01)17:00-18:30
Trening 2 (Roar)Piątek (20.o1)22:15-00:00
Trening 3 (Roar)Sobota (21.01)17:15-18:45
Trening 4 (Roar)Sobota (21.01)21:10-22:10
Trening 5 (Roar)Niedziela (22.01)00:30-02:30
KwalifikacjeNiedziela (22.01)19:25-21:00
Trening 1 (Rolex 24)Czwartek (26.01)17:05-18:35
Trening 2 (Rolex 24)Czwartek (26.01)21:20-23:05
Trening 3 (Rolex 24)Piątek (27.01)01:15-03:00
Trening 4 (Rolex 24)Piątek (27.01)17:20-18:20
Trening 4 (Rolex 24) (tylko klasa GTP)Sobota (28.01)00:25-00:45
WyścigSobota/Niedziela (28-29.01)19:40-19:40(D+1)

Transmisja i live-timing

Transmisja tylko z wyścigu będzie dostępna w Viaplay i imsa.tv z VPN. Na imsa.tv będzie też dostępna transmisja z kwalifikacji, lecz tutaj trzeba się zaopatrzyć w VPN, gdyż na transmisję obowiązuje geoblokada. Live-timing ze wszystkich sesji jest dostępny TUTAJ. Natomiast wszystkie wyniki i decyzje sędziowskie są dostępne TUTAJ.

Zachęcam już teraz do śledzenia wyników treningów, które mogą powiedzieć nam co nieco o formie poszczególnych aut klasy GTP!

Fot. Motorsport

Podobne wpisy