Nowa Kia Sportage. Kolejny sukces Koreańczyków?

Na naszym rynku zadebiutowała właśnie Kia Sportage V generacji. Poprzedni model tego auta był bardzo udany. Jak będzie wyglądała sytuacja z najnowszą generacją Sportage?

Kia Sportage jest z nami na rynku już od 1993r. kiedy to z fabryki wyjeżdżała ich I generacja. Aktualnie możemy zamawiać już V generację koreańskiej marki.

Ciekawy wygląd zewnętrzny

Nowa Kia już od pierwszego wejrzenia robi wielkie wrażenie. Samochód jest bardzo futurystyczny. Patrząc na przód auta pierwsze co rzuca nam się w oczy to reflektory, które mają nietypowy kształt oraz duża atrapa chłodnicy. Boomerangi, bo tak wyglądają przednie lampy, służą do jazdy dziennej, natomiast lampy obok wyglądające jak ślady po pazurach to kierunkowskazy. Oprócz tego Kia posiada również reflektory LED. Patrząc na bok samochodu możemy zauważyć wznoszącą się linię szyb w kierunku tylnej części nadwozia. Dodają one dynamicznej stylistyki oraz sprawiają, że auto wydaje się być dłuższe. Przechodząc na tył pojazdu możemy dostrzec lampy, które zawężają się do środka, a czarna blenda, która łączy lewy i prawy reflektor idealnie dopełnia całość.

Photo: Getty Images

Patrząc na nową Kię wydawać by się mogło, że jest to bardzo duży SUV, ale tak nie jest, jego nadwozie jest tylko o 30mm dłuższe od poprzedniej generacji, a więc wynosi 4515 mm, szerokościowo jest to 1865 mm, a na wysokość 1645 mm, zaś osie oddalone są od siebie o 2680 mm. Względem poprzedniczki są to minimalne różnice.

Nowa Kia – przestronna i również ciekawa wewnątrz

Wsiadając do nowej Kii Sportage możemy poczuć większą swobodę, a to za sprawą obszerniejszego wnętrza w porównaniu do IV generacji. Zarówno z przodu jak i z tyłu pasażerowie mają sporo miejsca na wysokości nóg oraz nad głowami. Kolejną zaletą, którą docenią rodziny jest bagażnik. Urósł on nawet o 88 l. W przypadku miękkiej, 48-woltowej hybrydy wykorzystującej silnik wysokoprężny, kufer posiada pojemność 526 l, natomiast w przypadku benzyniaka jest to aż 591 l.

Pierwsze co rzuci nam się w oczy siedząc w nowej Kii są dwa duże ekrany o przekątnej 12,3 cala. Pierwszy służący dla kierowcy, na którym możemy wybrać sobie aż 4 motywy eksponujące cyfrowe wskaźniki, natomiast drugi dotykowy obsługuje urządzenia pokładowe. Pod monitorem znajduje się panel z przyciskami m.in. do szybkiego wybierania ustawień klimatyzacji, nawigacji lub radia. Poniżej można zauważyć znajdujący się tunel środkowy z przyciskami fizycznymi.

Sporo rodzajów napędów

Sportage został zbudowany na całkowicie nowej platformie M3, na której mogą bazować wszystkie rodzaje napędów poza elektrycznym, dlatego też pod maską Kii możemy znaleźć silniki benzynowe, wysokoprężne, miękkie hybrydy, hybrydy klasyczne oraz odmianę plug-in.

Silniki benzynowe:

1.6 T-GDI (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s, prędkość maksymalna: 182 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,6-7,0 l/100 km

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:

1.6 T-GDI MHEV (150 KM, 250 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna: 189 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3-6,6 l/100 km

1.6 T-GDI MHEV (180 KM, 265 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 s, prędkość maksymalna: 201 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3-6,7 l/100 km

1.6 T-GDI MHEV (180 KM, 265 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 201 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9-7,2 l/100 km

Silniki wysokoprężne:

1.6 CRDi SCR (115 KM, 280 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,1 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,2-5,5 l/100 km

Silniki wysokoprężne z układem mild hybrid 48V:

1.6 CRDi SCR MHEV (136 KM, 320 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,4 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,0-5,3 l/100 km

1.6 CRDi SCR MHEV (136 KM, 320 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,6 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,9 l/100 km

Napęd hybrydowy:

1.6 T-GDI HEV (230 KM, 350 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,0 s, prędkość maksymalna: 193 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,9 l/100 km

1.6 T-GDI HEV (230 KM, 350 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,3 s, prędkość maksymalna: 193 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2-6,6 l/100 km

1.6 T-GDI PHEV (265 KM, 350 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 s, prędkość maksymalna: 191 km/h, średnie zużycie paliwa: brak danych

Ceny nowej Kii Sportage

Nową Kię Sportage możemy kupić już od 105 900zł. Jest to wersja z silnikiem benzynowym o mocy 150 KM, napędem na przednią oś, manualną skrzynią biegów i w bazowej wersji wyposażeniowej M. Najdroższa wersja GT-Line zaczyna się od kwoty 161 900zł.

Photo: Getty Images