Nowe Alfy Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio w polskich salonach od pierwszego lipca!
Nowe Alfy Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio będą dostępne do zamawiania w polskich salonach już od pierwszego lipca! My natomiast opisujemy zmiany, które wraz z faceliftingiem wprowadzono do sportowych wersji aut tej włoskiej marki premium.
Mimo że Giulia ma już 8 lat, a Stelvio 7 są to nadal bardzo świeże auta pod kątem designu. Jednakże od 2015 roku pojawiły się pewne nowinki technologiczne, których nie mogliśmy obserwować w dwóch flagowych modelach włoskiej marki premium. Zmienił to facelifting na rok modelowy 2023, który teraz wkracza do modeli Quadrifoglio, które będzie można zamawiać w polskich salonach od najbliższej soboty.
Co w artykule?
Poprawiona mechanika
Silnikiem napędzającym te sportowe wersje tego luksusowego sedana i SUVa będzie nadal silnik z rodziny F154 od Ferrari o pojemności 2,9 litra, widlastym układzie sześciu cylindrów rozwartych pod kątem 90 stopnii i podwójnej turbosprężarce. Silnik ten powstał z obcięcia dwóch cylindrów jednostce, która napędzała m. in. drogowe, ale także wersje GT3 i GTE Ferrari 488.
Do modeli Quadrifoglio trafia także samoblokujący, mechaniczny mechanizm różnicowy. Jest to ważne rozwiązanie techniczne, które zostało zastosowane w nowych Quadrifoglio, dzięki doświadczeniu nabranemu poprzez projekt Giulia GTA. Uwydatnia to zwinność i trakcję auta, a także optymalizuje przeniesienie momentu obrotowego, co zwiększa stabilność, zwinność i prędkość w zakrętach.

Fot. Stellantis
Giulia Quadrifoglio dostanie także aktywną aerodynamikę poprzez wysuwany dolny spoiler przedniego zderzaka z włókna węglowego, który po aktywacji steruje jakością przepływu powietrza przepływającego pod autem, co zwiększa stabilność i docisk auta. Cudowne doznania dźwiękowe dostarczy układ wydechowy austriackiego Akrapovicha.

Fot. Stellantis
Nowości technologiczne
Tak jak w modelach bazowych, do Alf Quadrifoglio w końcu trafią w pełni LEDowe reflektory, które zadebiutowały w marce dopiero w modelu Tonale. Są to reflektory adaptacyjne “3+3” z nową matrycą Full-LED, które automatycznie dostosowują wiązkę światła do sytuacji na drodze dla optymalnego oświetlenia w każdych warunkach, co znacznie wpływa na poprawę bezpieczeństwa i mniejsze zmęczenie oczu. 19-calowe oksydowane, 5-otworowe sportowe felgi aluminiowe w modelu Giulia i 21-calowe felgi dla Stelvio – są oferowane w standardzie wraz ze sportowymi czerwonymi zaciskami hamulcowymi.
Wnętrze
Wnętrze modeli Quadrifoglio też przeszło lekką metamorfozę. W środku auta znajdziemy sportowe fotele pokryte czarną skórą lub połączeniem czarnej skóry i Alcantary (taka opcja jest dodatkowo płatna przy wybraniu kubełkowych foteli słynnej firmy Sparco) oraz innowacyjnym wykończeniem zegarów, tunelu środkowego i boczków drzwi włóknem węglowym z efektem 3D. Kierownica jest obszyta natomiast skórą i Alcantarą z ozdobnymi czarnymi szwami i wstawkami z włókna węglowego.

Fot. Stellantis
Cyfrowe zegary
Wzorem modeli bazowych, do wersji Quadrifoglio niestety trafiają także w pełni cyfrowe zegary. Jest to duży ekran o przekątnej 12,3 cala. Zapewnia on dostęp do wszystkich danych samochodu i ustawień technologii autonomicznej jazdy. W wersjach Quadrifoglio, oprócz trzech konfiguracji dostępnych w całej gamie Alfy Romeo – Evolved, Relax i Heritage, debiutuje również ekskluzywna konfiguracja „Race”.
Konfiguracja ta gromadzi na centralnym ekranie wszystkie niezbędne informacje, czyli wskazania obrotomierza, prędkościomierza i wskaźnik zmiany biegów w przypadku ustawienia 8-biegowej skrzynii automatycznej w tryb manualny. Układ można dostosowywać według własnego uznania, umieszczając na bocznych paskach ekranu dodatkowe informacje dotyczące aktualnych parametrów czy osiągów.

Fot. Stellantis
Zarówno Giulia, jak i Stelvio Quadrifoglio są wyposażone w płynnie działający i intuicyjny interfejs człowiek-maszyna (HMI), dzięki któremu wszystkie funkcje są zawsze na wyciągnięcie ręki. System infotaiment zawsze oferuje aktualne treści, funkcje oraz platformę „Alfa Connect Services”, czyli szeroką gamę użytecznych usług zwiększających bezpieczeństwo i komfort.
Nowe Alfy Romeo w wersjach Quadrifoglio będzie można także kupić w korzystnych rozwiązaniach finansowych, dzięki ofercie finansowej Stellantis, jaką jest leasing dla firm z sumą opłat od 101% wartości pojazdu, a także pięcioletnia, rozszerzona gwarancja zawarta w racie leasingowej.
Fot. Stellantis