Nowe BMW Serii 5 zaprezentowane

Właśnie ujrzeliśmy nowe BMW Serii 5. W nowym modelu szykuje nam się sporo nowości. Czym nam zaskoczyli Bawarczycy tym razem?

Rywalizacja w segmencie limuzyn nabiera rozpędu i kolejny samochód wchodzi do gry. BMW Serii 5 G60 wprowadza wiele nowości, ale jedną z ważniejszych informacji jest to, że Bawarczycy będą produkować wersję elektryczną tego modelu, czyli i5.

Nowa stylistyka i sportowa elegancja

Mimo, że BMW Serii 5 to typowa limuzyna, to niemiecki koncern zaprojektował ją tak aby wyglądała dosyć sportowo, a linia nadwozia była dynamiczna. Samochód w porównaniu do swojego poprzednika urósł i to nie mało… Jego długość wzrosła o 97 mm do 5060 mm, szerokość o 32 mm do 1900 mm, a wysokość o 36 mm do 1515 mm. Rozstaw osi został zwiększony o 20 mm do 2995 mm.

Patrząc z przodu nowa piątka posiada mniejszy grill, a więc jest to coś innego. BMW w swoich nowych modelach przyzwyczaiło nas do większych grillów. Reflektory nie są dzielone, ale wraz ze zderzakiem idealnie się komponują i widząc samochód z przodu wygląda on bardzo elegancko. Oprócz tego, rzucają nam się również chowane klamki i precyzyjnie poprowadzona linia przetłoczeń. Patrząc od boku widać, że mamy do czynienia ze sportową limuzyną.

Jeżeli brakowałoby nam czegoś w wyglądzie samochodu, to opcjonalnie będziemy mogli dokupić pakiet sportowy M lub pakiet sportowy M Pro. Od pierwszego dnia zamówień, klienci do wyboru dostaną trzy kolory BMW Individual.

BMW Serii 5
Fot. Materiały Prasowe BMW

Oraz różnice między zwykłą wersją a pakietem sportowym M.

Fot. Materiały prasowe BMW

Mniej przycisków i elementów obsługi wewnątrz pojazdu

W porównaniu z poprzednim modelem deska rozdzielcza nowego BMW serii 5 ma znacznie mniej przycisków i elementów obsługi. Jest to możliwe dzięki konsekwentnej cyfryzacji. Idąc z trendem teraz wszystko jest przenoszone do jednego wielkiego ekranu i tak jest również tym razem. Zakrzywiony ekran w stronę kierowcy na środku kokpitu posiada 14,9 cala, a wyświetlacz kontrolny ma rozmiar o przekątnej 12,3 cala. BMW, aby podkreślić sportowy charakter zmieniło również kierownicę, której dolna część jest spłaszczona.

Z innych nowości dostaniemy całkowicie odmienioną dźwignię biegów (czy to dalej jest jednak dobra nazwa?), nowy system asystenta jazdy autostradowej i zmiany pasa ruchu bez dotykania kierownicy. Ten ostatni system jest o tyle interesujący, że według BMW manewr możemy zatwierdzić przez zerknięcie na boczne lusterko.

Idąc z duchem obecnych trendów w Serii 5 będziemy mieli do dyspozycji całe wnętrze w wersji wegańskiej. Oprócz tego, klienci do wyboru nadal będą mieli skórzane wykończenie. Miejsca w środku ma być naprawdę sporo, a bagażnik będzie miał pojemność od 490 do 520 litrów.

Wnęrze BMW
Wnętrze BMW
Wnętrze BMW
Fot. Materiały prasowe BMW

Jednostki napędowe

Paleta oferowanych silników benzynowych i wysokoprężnych jest naprawdę duża, ale wszystko zależy od rynków. Są one teraz wyposażone w 48-woltową technologię mild hybrid i oferowane standardowo w połączeniu z nową 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic.

W Europie na początku sprzedaży oferowane będą benzynowe czterocylindrowe modele BMW 520i o mocy 208 KM. Zużycie paliwa ma oscylować w granicach 6,4–5,7 l/100 km. Natomiast z jednostek wysokoprężnych będziemy mieli do wyboru dwie możliwości. BMW 520d i BMW 520d xDrive – oba o mocy 197 KM. Pierwszy z nich będzie spalał średnio 5,6–5,1 l/100 km, a wersja na cztery koła 6,0–5,5 l/100 km.

Poza Europą oferowane będą jeszcze inne 4- i 6-cylindrowe silniki benzynowe. Gamę modelową uzupełnią wiosną 2024 r. dwa warianty z napędem hybrydowym plug-in najnowszej generacji. Oprócz tego w BMW serii 5 oferowany będzie nowy 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny. Również w 2024 roku pojawi się kolejny wariant BMW i5 z elektrycznym napędem na wszystkie koła.

W tym przypadku z wersji elektrycznych do wyboru będziemy mieli BMW i5 M60 xDrive o mocy 601 KM i  820 Nm. Ten wariant do pierwszej setki rozpędzi się w 3,8s a jego maksymalna prędkość wyniesie 230 km/h lub BMW i5 eDrive40 o mocy 340 KM i 430 Nm. W opcji drugiej BMW rozpędza się w 6s do setki, a prędkość maksymalna wynosi 192 km/h.

Fot. Materiały prasowe BMW

Kiedy zobaczymy BMW serii 5 na drogach?

Nowe BMW serii 5 wejdzie na rynek w październiku 2023 roku. Niestety na obecny moment Bawarczycy nie podali jeszcze oficjalnie cennika na ten model.

Fot. Materiały prasowe BMW

Podobne wpisy