Ostatni wyścig i sezon 2022 Tomasza Poradzisza

Czas na podsumowanie sezonu 2022 ligi WOR, w której Tomasz Poradzisz zajął 2 miejsce w klasyfikacji kierowców.

Tomasz Poradzisz brał udział w tym sezonie w lidze World Online Racing, która zapewniła Polakowi bardzo wymagające ściganie. O mistrzostwo walczył do ostatniego wyścigu, do którego podchodził jako lider z dwupunktową przewagą na Nicolasem Longuetem. Francuz miał nie być obecny tydzień później w ostatnim w wyścigu na Interlagos, ale jednak zdołał pojechać i zdobyć mistrzostwo.

Ostatni wyścig na Interlagos

Po 15 rundach, to Interlagos było 16 kończącą eliminacją sezonu. Przed Tomkiem poważne i ciężkie zadanie: utrzymać pierwsze miejsce w klasyfikacji kierowców i zdobycie mistrzostwa World Online Racing. Tomek startował w tym wyścigu z P3, a Nicolas Longuet z P19. Na starcie Polak zdołał utrzymać pozycję, natomiast Francuz awansował aż na P14, przez wspólny wypadek dwóch kierowców.

Od 7 kółka rozpoczęła się walka: Tomek zdobył drugie miejsce, wyprzedzając Fabrizio Donoso. Na 12 kółku miała miejsce piękna batalia, w której brało udział nawet 5 samochodów. Zwycięsko z niej wyszedł nasz kierowca na dohamowaniu po strefie DRS w zakręcie nr. 4.

17 okrążenie, to był czas na pit stop dla Tomka, lidera tego wyścigu: “mechanicy” zmienili w 2.5s opony pośrednie na opony miękkie. Na 12 kółek przed końcem na kibiców czekała kolejna potyczka o pierwsze miejsce między Poradziszem, Ronhaarem i Donoso. Niestety trzeba sobie powiedzieć, że panowie nie walczyli uczciwie i było widać, że celem było jedynie zatrzymanie Tomka.

Po blokowaniu naszego kierowcy, Thomas Ronhaar można powiedzieć, po wykonaniu swojego zadania, przepuścił Longueta, który dopadł Tomka. Poradził sobie z nim na 3 kółka przed końcem i dojechał na 4 miejscu, a Poradzisz na siódmym. To dało mistrzostwo ligi WOR sezonu 2022 dla Nicolasa Longueta.

Moment przepuszczenia Longueta przez Ronhaara

Sezon Tomasza Poradzisza w lidze WOR

Tomek zajął 3 miejsce w klasyfikacji kierowców z dorobkiem 157 punktów: o 2 mniej od drugiego Carretona i 8 od Longueta. Nasz kierowca wygrał 4 wyścigi: Włochy, Portugalia, Francja i Hiszpania. Na pozostałych miejscach podium znalazł się w Austri i Meksyku. W 6 rundach niestety nie wziął udziału.

Klasyfikacja kierowców
MiejsceKierowcaKrajPunkty
1.Nicolas LonguetFrancja165
2.Alvaro CarretonHiszpania159
3.Tomasz PoradziszPolska157
4.Thomas RonhaarHolandia127
5.Shanaka ClayWielka Brytania117
6.Luke SmithWielka Brytania103
7.Jake BenhamAnglia76
8.Bari BoroumandIran50
9.Brendom LeighWielka Brytania49
10.Sam CorbeyWielka Brytania39

Wywiad z Tomaszem Poradziszem

Jak oceniasz poziom ligi WOR? Czy to była jedna z najcięższych lig w jakiej brałeś udział?

“Trudny sezon, w którym z różnych powodów ominąłem wiele wyścigów, a mimo wszystko walczyłem o tytuł do samego końca. Szarża w drugiej części sezonu by odrobić stratę była bardzo wymagająca, ale jednocześnie bardzo fajna i emocjonująca. Mimo wyniku ostatecznego będę miło wspominał te kilkanaście tygodni.

– Jedna z najcięższych, wydaje mi się, że ustępowała poziomem tylko PSGL (chociażby przez brak Jarno czy Bariego). Walkę o tytuł prowadziłem przecież z topowymi kierowcami esportowymi.”

Najcięższy tor w kalendarzu ligi i najłatwiejszy – jakie byś wskazał?

“Największe wyzwanie na pewno rzuciło Jeddah, nie tylko przez wymagający pierwszy sektor i niesamowitą precyzję potrzebną do złożenia okrążenia w kwalifikacjach, ale też zarządzanie swoim wyścigiem w pociągu DRS. Najłatwiejsza była Monza, ale to zasługa mojej pewności siebie na tym torze – od początku do końca kontrolowałem tempo i dowiozłem spokojne zwycięstwo.”

Wyścig, z którego jesteś najbardziej zadowolony w tym sezonie. Którego natomiast najbardziej żałujesz?

“Tak jak już mówiłem, chyba Monza była moim najlepszym wyścigiem – spokojna, czysta i szybka jazda z przodu i komfortowe zwycięstwo. Żałuję najbardziej Jeddah, walczyłem tam o zwycięstwo, a skończyłem w ścianie bez punktów przez po prostu lekkiego niefarta.”

Przejdźmy teraz stricte do wyścigu na Interlagos – walka była niesamowita i na granicy przewinienia lub DNF. Co jest ważne w takich typu pojedynkach? Przypomnijmy, że w ich czasie walczyłeś o mistrzostwo.

“Trzeba zachować zimną głowę i myśleć do przodu – jeżeli jakiś kierowca od początku wyścigu wydaje się agresywny, to trzeba mieć tę informację z tyłu głowy i odpowiednio podchodzić do ewentualnej walki.”

Standardowe pytanie: jak opiszesz Interlagos?

“Cóż tu dużo mówić, jest to tor bardzo techniczny i wyposażony w niespotykane nigdzie indziej zakręty – Interlagos to bardzo uniwersalny obiekt. Jak zwykle drugi sektor to miejsce, gdzie można wiele zyskać i stracić, i tam też widać największe różnice.”

Jak dużą presję czułeś w trakcie wyścigu podczas tej szalonej walki?

“Presję czuje się przed wyścigiem – w trakcie po prostu wchodzi się w tryb maksymalnego skupienia i nie myśli się o tym czy walczy się o mistrzostwo czy o “złote gacie”. Więc w trakcie samego wyścigu presji nie czułem.”

Jakie są Twoje plany na przyszłość? Czego kibice mogą się spodziewać?

“Teraz około miesiąc odpoczynku, trzeba naładować baterie i się zregenerować. Na tory wracam w pełni już za niecały miesiąc wraz z Pro Exhibition – zwieńczeniem mojej drogi kwalifikacyjnej do F1Esports.”

Photo: Tomasz Poradzisz/Facebook