Ostatni wyścig i sezon 2022 Tomasza Poradzisza
Czas na podsumowanie sezonu 2022 ligi WOR, w której Tomasz Poradzisz zajął 2 miejsce w klasyfikacji kierowców.
Tomasz Poradzisz brał udział w tym sezonie w lidze World Online Racing, która zapewniła Polakowi bardzo wymagające ściganie. O mistrzostwo walczył do ostatniego wyścigu, do którego podchodził jako lider z dwupunktową przewagą na Nicolasem Longuetem. Francuz miał nie być obecny tydzień później w ostatnim w wyścigu na Interlagos, ale jednak zdołał pojechać i zdobyć mistrzostwo.
Ostatni wyścig na Interlagos
Po 15 rundach, to Interlagos było 16 kończącą eliminacją sezonu. Przed Tomkiem poważne i ciężkie zadanie: utrzymać pierwsze miejsce w klasyfikacji kierowców i zdobycie mistrzostwa World Online Racing. Tomek startował w tym wyścigu z P3, a Nicolas Longuet z P19. Na starcie Polak zdołał utrzymać pozycję, natomiast Francuz awansował aż na P14, przez wspólny wypadek dwóch kierowców.
Od 7 kółka rozpoczęła się walka: Tomek zdobył drugie miejsce, wyprzedzając Fabrizio Donoso. Na 12 kółku miała miejsce piękna batalia, w której brało udział nawet 5 samochodów. Zwycięsko z niej wyszedł nasz kierowca na dohamowaniu po strefie DRS w zakręcie nr. 4.
17 okrążenie, to był czas na pit stop dla Tomka, lidera tego wyścigu: “mechanicy” zmienili w 2.5s opony pośrednie na opony miękkie. Na 12 kółek przed końcem na kibiców czekała kolejna potyczka o pierwsze miejsce między Poradziszem, Ronhaarem i Donoso. Niestety trzeba sobie powiedzieć, że panowie nie walczyli uczciwie i było widać, że celem było jedynie zatrzymanie Tomka.
Po blokowaniu naszego kierowcy, Thomas Ronhaar można powiedzieć, po wykonaniu swojego zadania, przepuścił Longueta, który dopadł Tomka. Poradził sobie z nim na 3 kółka przed końcem i dojechał na 4 miejscu, a Poradzisz na siódmym. To dało mistrzostwo ligi WOR sezonu 2022 dla Nicolasa Longueta.
Moment przepuszczenia Longueta przez Ronhaara
Sezon Tomasza Poradzisza w lidze WOR
Tomek zajął 3 miejsce w klasyfikacji kierowców z dorobkiem 157 punktów: o 2 mniej od drugiego Carretona i 8 od Longueta. Nasz kierowca wygrał 4 wyścigi: Włochy, Portugalia, Francja i Hiszpania. Na pozostałych miejscach podium znalazł się w Austri i Meksyku. W 6 rundach niestety nie wziął udziału.
Klasyfikacja kierowców
Miejsce | Kierowca | Kraj | Punkty |
1. | Nicolas Longuet | Francja | 165 |
2. | Alvaro Carreton | Hiszpania | 159 |
3. | Tomasz Poradzisz | Polska | 157 |
4. | Thomas Ronhaar | Holandia | 127 |
5. | Shanaka Clay | Wielka Brytania | 117 |
6. | Luke Smith | Wielka Brytania | 103 |
7. | Jake Benham | Anglia | 76 |
8. | Bari Boroumand | Iran | 50 |
9. | Brendom Leigh | Wielka Brytania | 49 |
10. | Sam Corbey | Wielka Brytania | 39 |
Wywiad z Tomaszem Poradziszem
Jak oceniasz poziom ligi WOR? Czy to była jedna z najcięższych lig w jakiej brałeś udział?
“Trudny sezon, w którym z różnych powodów ominąłem wiele wyścigów, a mimo wszystko walczyłem o tytuł do samego końca. Szarża w drugiej części sezonu by odrobić stratę była bardzo wymagająca, ale jednocześnie bardzo fajna i emocjonująca. Mimo wyniku ostatecznego będę miło wspominał te kilkanaście tygodni.
– Jedna z najcięższych, wydaje mi się, że ustępowała poziomem tylko PSGL (chociażby przez brak Jarno czy Bariego). Walkę o tytuł prowadziłem przecież z topowymi kierowcami esportowymi.”
Najcięższy tor w kalendarzu ligi i najłatwiejszy – jakie byś wskazał?
“Największe wyzwanie na pewno rzuciło Jeddah, nie tylko przez wymagający pierwszy sektor i niesamowitą precyzję potrzebną do złożenia okrążenia w kwalifikacjach, ale też zarządzanie swoim wyścigiem w pociągu DRS. Najłatwiejsza była Monza, ale to zasługa mojej pewności siebie na tym torze – od początku do końca kontrolowałem tempo i dowiozłem spokojne zwycięstwo.”
Wyścig, z którego jesteś najbardziej zadowolony w tym sezonie. Którego natomiast najbardziej żałujesz?
“Tak jak już mówiłem, chyba Monza była moim najlepszym wyścigiem – spokojna, czysta i szybka jazda z przodu i komfortowe zwycięstwo. Żałuję najbardziej Jeddah, walczyłem tam o zwycięstwo, a skończyłem w ścianie bez punktów przez po prostu lekkiego niefarta.”
Przejdźmy teraz stricte do wyścigu na Interlagos – walka była niesamowita i na granicy przewinienia lub DNF. Co jest ważne w takich typu pojedynkach? Przypomnijmy, że w ich czasie walczyłeś o mistrzostwo.
“Trzeba zachować zimną głowę i myśleć do przodu – jeżeli jakiś kierowca od początku wyścigu wydaje się agresywny, to trzeba mieć tę informację z tyłu głowy i odpowiednio podchodzić do ewentualnej walki.”
Standardowe pytanie: jak opiszesz Interlagos?
“Cóż tu dużo mówić, jest to tor bardzo techniczny i wyposażony w niespotykane nigdzie indziej zakręty – Interlagos to bardzo uniwersalny obiekt. Jak zwykle drugi sektor to miejsce, gdzie można wiele zyskać i stracić, i tam też widać największe różnice.”
Jak dużą presję czułeś w trakcie wyścigu podczas tej szalonej walki?
“Presję czuje się przed wyścigiem – w trakcie po prostu wchodzi się w tryb maksymalnego skupienia i nie myśli się o tym czy walczy się o mistrzostwo czy o “złote gacie”. Więc w trakcie samego wyścigu presji nie czułem.”
Jakie są Twoje plany na przyszłość? Czego kibice mogą się spodziewać?
“Teraz około miesiąc odpoczynku, trzeba naładować baterie i się zregenerować. Na tory wracam w pełni już za niecały miesiąc wraz z Pro Exhibition – zwieńczeniem mojej drogi kwalifikacyjnej do F1Esports.”
Photo: Tomasz Poradzisz/Facebook