||

Polacy w drodze na szczyt motorsportu! Gdzie pojadą polscy juniorzy w sezonie 2024?

Sezon 2024 zapowiada nam wiele emocji w kontekście wyścigów juniorskich. Emocji, które będą związane ze wspieraniem naszych kierowcy. Polscy juniorzy w sezonie 2024 będą ścigać się na wysokim poziomie, dwóch z nich zresztą w F3.

Kacper Sztuka – FIA Formuła 3 – MP Motorsport

Po wygranej w zeszłym sezonie Włoskiej Formuły 4 Kacper Sztuka został juniorem Red Bulla, a dodatkowo został zakontraktowany przez zespół MP Motorsport do startów w FIA Formule 3. To ogromna szansa dla Polaka – MP w ostatnich latach było w ścisłej czołówce serii. Jego partnerami z ekipy będą Alex Dunne i Tim Tramnitz, również junior Red Bulla. Przeskok z F4 do F3 jest bardzo duży, więc powinniśmy od niego oczekiwać na dobry początek lokat w pierwszej dziesiątce. Jego kluczowymi rywalami będą koledzy z Red Bull Junior Team: Arvid Lindblad i Tim Tramnitz.

Fot. https://twitter.com/Kacper_Sztuka

Piotr Wiśnicki – FIA Formuła 3 – Rodin Motorsport

W zeszłym sezonie Piotr Wiśnicki wystartował w czterech rundach F3 z zespołem PHM Racing By Charouz. Niestety nie była to udana przygoda i zakończył sezon przedwcześnie nie zdobywając żadnych punktów. W tym sezonie będzie reprezentował zespół Rodin Motorsport, który przejął Carlina. W ostatnim sezonie byli oni outsajderami stawki, ale miejmy nadzieję, że zmiana właściciela wyjdzie im na dobre. Wszak to jeden z topowych zespołów w Formule 2 czy GB3.

Fot. https://www.fiaformula3.com/Drivers/1436/Piotr-Wisnicki

Roman Biliński – FRECA – Trident

To będzie dla Romana trzeci sezon w serii FRECA i trzeci z Tridentem. Będzie to też dla niego decydujący sezon, jeśli chodzi o potencjalny awans do FIA Formuły 3. Obecnie Roman startuje przygotowawczo w serii FROC w Nowej Zelandii i idzie mu wyśmienicie. Na rundę przed końcem prowadzi w klasyfikacji generalnej z potężną przewagą nad drugim Liamem Sceatsem. Oby to był dobry znak przed tegorocznym sezonem FRECA.

Maciej Gładysz – Hiszpańska Formuła 4 – MP Motorsport

Maciej ściga się obecnie w zimowej serii Formula Winter Series i prezentuje się ze znakomitej strony. W pierwszej rundzie zanotował dwa podia i trzy wygrane w klasyfikacji debiutantów w trzech wyścigach. Możemy się spodziewać podobnych wyników w Hiszpańskiej Formule 4, znając talent kierowcy z Tarnowa. Trafił także do świetnego zespołu, czyli MP Motorsport, który ostatnimi latami jest czołową stajnią padoku Hiszpańskiej F4.

Warto dodać, że Maciej udzielił Nam wywiadu, w którym podsumował swoją karierę w kartingu i opowiadał o przesiadce do bolidów jednomiejscowych.

Jan Przyrowski – Hiszpańska Formuła 4 – Campos Racing

Jan, który ostatnio został potwierdzony jako kierowca Orlen Teamu zadebiutuje w F4 już w najbliższy weekend w Walencji podczas cyklu Formula Winter Series. Jednak główną serią dla niego będzie Hiszpańska F4 i tam powinniśmy zobaczyć jego cały potencjał, który z pewnością jest niemały. To drugi wicemistrz kartingowych mistrzostw świata w 2022 roku w Sarno.

Będzie jeździł dla ekipy Campos, dla której jeździł mistrz serii z 2022 roku i obecny kierowca ART GP w FIA Formule 3, czyli Nikola Tsolov. To jeden z niewielu zespołów, który potrafi nawiązać równą walkę z ekipą MP Motorsport, więc Jan ma sprzęt do walki o czołowe lokaty.

Fot. https://twitter.com/jan_przyrowski

Wiktor Dobrzański – Hiszpańska Formuła 4 – Tecnicar

Polak swoją karierę w motorsporcie zaczął od startów w kartingu, w wieku 15 lat, więc ma on zdecydowanie mniej doświadczenia od większości swoich rywali. Mimo to nie traci czasu i bierze właśnie udział w Formula Winter Series. Nie powinniśmy od niego oczekiwać wybitnych wyników, a bardziej zbierania doświadczenia, ale może nas pozytywnie zaskoczyć w trakcie sezonu. Tecnicar to zespół środka stawki, który potrafi solidnie zapunktować, więc Wiktor ma perspektywę na punkty w tym sezonie Hiszpańskiej F4.

Kornelia Olkucka – CEZ Formuła 4 – Maffi Racing

Polka wystartuje w tym sezonie w CEZ Formule 4, czyli serii, która ściga się po torach w Czechach czy na Węgrzech, ale będzie też runda na Red Bull Ringu, znanym z Formuły 1. Będzie to dla niej pierwszy sezon w bolidach jednomiejscowych po latach w kartingu. Będzie reprezentowała zespół Mafii Racing ze Szwajcarii, który debiutuje w CEZ F4.

Jeśli chcecie lepiej poznać Kornelię, przeprowadziliśmy z nią wywiad na naszej stronie:

Gustaw Wiśniewski – TBA

Na razie nie potwierdzony w żadnej serii, ale ostatnio testował z ekipą GRS bolid Formuły 4.

Tymek Kucharczyk – TBA

Niestety musimy w tej chwili czekać na dobre wiadomości od Tymka, który w zeszłym sezonie świetnie spisał się w drużynie z drugiej połowy stawki GB3. Problemem jest budżet, bo propozycje z dobrych ekip GB3 są.

Mateusz Kaprzyk – TBA

Nasz juniorski rodzynek w wyścigach długodystansowych, ostatnie dwa sezony spędził w klasie LMP3. W tym roku ogłosił początek współpracy z Marcinem Budkowskim, czyli byłym szefem Alpine w Formule 1. Może mu to pomóc w awansie do wyższej kategorii.

Fot. https://twitter.com/Kacper_Sztuka

Podobne wpisy