Przegląd drugiego dnia testów F1 w Bahrajnie
Drugi dzień testów z trzech właśnie minął. Było sporo awarii, a więc i czerwonych flag. Co wydarzyło się przez cały piątek w Bahrajnie?
Minął już drugi dzień testów przedsezonowych na Bahrain International Circuit. Jutro w sobotę większość kibiców będzie miała szansę na obejrzenie tego wydarzenia w spokoju i w domu, a nie w pracy pod biurkiem 🙂 Tym bardziej więc warto przeczytać, co wydarzyło się przez cały piątek.
Najważniejsze informacje nt. testów
Wyniki drugiego dnia testów
Drugiego dnia testów Kevin Magnussen wykonał najszybsze okrążenie całej sesji – 1:33.207! Pojechał o 0.3 szybciej od Carlosa Sainza. Dokonał tego na oponie miękkiej C4, zostając na torze godzinę dłużej od wszystkich, dzięki temu, że FIA oddała im stracone 4h porannej sesji w czwartek. Jest to najszybszy czas obydwu dni w Bahrajnie. Trzeci czas wykonał Max Verstappen: 1:34.011, również na mieszance C4. Za nim znalazł się na C4 Lance Stroll z czasem 1:34.064. Lewis Hamilton zaliczył swój najszybszy czas okrążenia na najmiększej mieszance C5, co dało mu 5 miejsce i czas 1:34.141. Jednocześnie przypominam, że czasy nie są jeszcze adekwatne do możliwości konstrukcji, ale powoli można zwracać na nie nieco więcej uwagi.
Photo: Formula 1
Najbardziej kierowcą był dziś Yuki Tsunoda, który pokonał 120 okrążeń. Dzięki Japończykowi, Alpha Tauri ma również najwięcej przejechanych okrążeń dzisiejszego dnia – 120. Za nimi ex aequo Ferrari i Mercedes – obydwie ekipy pokonały 114 okrążeń. Najmniej zrobił oczywiście Williams i Latifi z powodu awarii – 12.
Dzisiaj nie jeździli: Albon, Perez, Alonso, Gasly, Ricciardo (nadal źle się czuję).
Panie, kto Panu tą robotę tak… – pełno awarii drugiego dnia testów
Pozwoliłem sobie zażartować w nagłówku, bo dzisiaj było bardzo dużo czerwonych flag i przerywanych sesji. Dodać to tego jeszcze zaplanowane testy FIA w wywieszaniu czerwonej flagi – dużo przerw.
W porannej sesji mieliśmy 3 “ofiary”:
Williams
Williams przekazał, że przyczyna awarii to bardzo drobna usterka, która niestety spowodowała duże uszkodzenia. Wybuchła nawet opona, a samochód przez pewien czas gasił Nicholas Latifi. Przez to ekipa przejechała 12 okrążeń.
Alfa Romeo


Bottas zatrzymał się już na sam koniec porannej sesji i wywołał czerwoną flagę. Przejechał 25 okrążeń, ale na popołudniową część Zhou na szczęście wrócił na tor.
Aston Martin
W porannej sesji odpadł również Sebastian Vettel. Mówi się, że przyczyną zatrzymania było niedokręcone koło.
Popołudniowa sesja
W południe awarii uległy kolejne dwa zespoły:
McLaren
Tuż po wyjeździe z pit stopu Lando Norris zatrzymał się na wyjeździe z alei serwisowej. Były problemy z szybkim dostarczeniem bolidu do garażu, bo mechanicy McLarena nie mogli pomóc (samochód był już na torze). Dlatego też przez pewien czas Lando próbował sam popchnąć bolid do alei, aż w końcu pomogli mu pracownicy toru.
Alpine
Esteban Ocon był ostatnim kierowcą z awarią dzisiejszego dnia.
Porpoising
Wszyscy kibice zdążyli już się zapoznać z tym tematem. Chodzi o podbijanie samochodu, które w największej intensywności pojawia się na końcu prostych przy dużych prędkościach. Takie przypadki były w Barcelonie i takie są nadal w Bahrajnie. Nie dostrzegłem tego u wszystkich, ale wydaje mi się, że każdy ma z tym problem.
Wczoraj ogromne podbijanie wystąpiło u Gasylego i oglądając ten onboard, mnie już boli kark 🙂
Dzisiaj zauważyłem te zjawisko najczęściej u Mercedesa i t on jest najbardziej przy tym temacie wymieniany. Mam wrażenie, że Ferrari radzi sobie nieco lepiej, ale i tak nie jest dobrze.
To wszystko oczywiście może doprowadzić do uszkodzenia podłogi lub może i kontuzji kierowcy. Przy takich prędkościach, podskakiwanie na fotelu na pewno nie jest przyjemne. To potwierdza, jak kierowcy muszą trenować fizycznie, a szczególnie nad karkiem, szyją itd., żeby radzić sobie z przeciążeniami.
Różowe Alpine już na torze


Photo: Motorsport
Jak wiemy, w dwóch pierwszych wyścigach Alpine będzie się ścigać w różowym kolorze przypominającym dawny Racing Point. Wczoraj jeszcze Francuska ekipa występowała w barwach, które będą mieć na resztę sezonu. Dziś już wyjechali w różowym kolorze i czy wygląda to lepiej… – kwestia gustu 🙂
Róż będziemy oglądać w wyścigu w Bahrajnie i Arabii Saudyjskiej, także w kwietniu już go nie ujrzymy.
Magnussen wrócił
Photo: Sky Sports
FIA dała Haasowi utracone 4h przez opóźnienia w transporcie. Rozdzielili to sobie na dni i tak dziś Kevin Magnussen został na torze godzinę dłużej od wszystkich. Nikt się nie spodziewał jednak, że Kevin podczas tej godziny wykona najszybszy czas drugiego dnia testów 1:33.207! Pojechał o 0.3 szybciej od Carlosa Sainza. Wykonał to wszystko na oponach C4+ nagumowany i nagrzany tor – warunki były, ale nie spodziewałbym się, że na najszybsze kółko. Duńczyk dobił również do liczby 60 przejechanych okrążeń dzisiejszego dnia.
Photo: Aston Martin/Twitter