“Puls Biznesu”: Kubica kończy karierę w F1, Orlen zostaje w F1 [AKTUALIZACJA]
Według “Pulsu Biznesu” Robert Kubica odchodzi z F1 kończąc tym samym swoją karierę w tej serii. To jednak nie koniec przygody PKN Orlen w F1.
Redaktor Grzegorz Nawacki z “Pulsu Biznesu” w swoim najnowszym artykule podaje ciekawe informacje. Według tych wieści pierwszy trening przed GP Abu Dhabi 2022 był dla Kubicy ostatnim oficjalnym występem w bolidzie Formuły 1. Robert Kubica ostatecznie kończy swoją karierę w Formule 1, skupiając się w pełni na swoim programie wyścigowym.
PKN Orlen przenosi się do innego zespołu, ale już nie jako sponsor tytularny
PKN Orlen kierowany przez Daniela Obajtka nadal jednak ma pozostać w Formule 1, ale nie już jako sponsor tytularny. Jak czytamy we wpisie “Pulsu Biznesu”:
Według ustaleń PB to nie kwestia finansowa sprawiła, że Orlen zmienia zespół. Z Saubera za rok wycofuje się Alfa Romeo i zespół szukał sponsora na jego miejsce. Firma, która zaoferowała najwięcej, według naszych źródeł, ma być kłopotliwym partnerem dla Orlenu. Orlen postawiony przez Saubera pod ścianą miał twardy orzech do zgryzienia, bowiem z jednej strony wciąż widzi duży potencjał w F1, a Sauber złożył korzystną finansowo ofertę przedłużenia współpracy, lecz z drugiej współpraca z nowym partnerem tytularnym oznaczałaby wiele komplikacji wizerunkowych.
– Po kilku tygodniach rozmów pełnych zwrotów udało się porozumieć. Z naszej analizy zestawu sponsorów zespołów wynika, że najbardziej prawdopodobne jest, że Orlen zostanie sponsorem zespołu AlphaTauri, ale już nie w randze tytularnego.
Takie wieści możemy przeczytać w artykule redaktora Grzegorza Nawackiego – PKN Orlen ma przenieść się do zespołu AlphaTauri, ale już nie jako sponsor tytularny. Ten zespół ma obecnie 14 sponsorów, co jest na pewno plusem dla polskiego koncernu. W Sauberze było ich przecież aż 36!

Fot. Scuderia AlphaTauri
Koniec przygody Kubicy w F1
AlphaTauri to raczej zespół skierowany dla juniorów, który zresztą jest “odnogą” zespołu Oracle Red Bull Racing. W AlphaTauri posada kierowcy rezerwowego jest zajęta już przez Liama Lawsona, który należy do akademii Red Bulla. Oczywiście można – tak jak to było w ostatnich latach w Alfie – łączyć funkcję kierowcy rezerwowego z innym kierowcą. W artykule jednak jest przekonanie, że Kubica nie zdecyduje się już na taką rolę i odejdzie z F1.
Kubica z Orlenem jest związany od czasu swojego powrotu do F1 za sprawą dołączenia do Williamsa w 2019 roku. Po nieudanym sportowo sezonie obydwie strony przeniosły się do Alfy Romeo, gdzie spędzili 2 sezony. Podczas całej współpracy Polak zaliczył pełny sezon w Williamsie i jeszcze dwa wyścigi w barwach Alfy Romeo w 2021 roku, zastępując Kimiego Raikkonena.
Oczywiście wszystkie te ustalenia są nieoficjalnymi ustaleniami “Pulsu Biznesu”. Oficjalne wiadomości muszą się jednak pojawić już niedługo. Prezentacja bolidu AlphaTauri już 11 lutego, a Alfa Romeo zaplanowała swoją prezentację już na 7 lutego.
[AKTUALIZACJA]
Według wieści Daniela Białego: Kubica ma pozostać w WEC, a samochód ma być przygotowany przez WRT. Plany Roberta Kubicy mają oficjalnie zostać ogłoszone po teście z WRT, który odbędzie się wkrótce.
Fot. Getty Images