Subaru przedstawia swój nowy elektryczny prototyp, który ma pobić rekord na Nurburgring

Oprócz nowego prototypu STI E-RA EV, który ma pobić rekord na torze Nurburgring, Subaru również przedstawiło prototyp Solterra STI, a także WRX i BRZ z częściami od STI na Tokyo Auto Salon.
Subaru STI E-RA EV

Subaru STI E-RA EV, bo tak nazywa się najnowszy elektryczno-sportowy prototyp Subaru, ma generować aż 1073 KM i posiadać napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. Auto ma posiadać cztery silniki elektryczne, które będą napędzać każde z koła osobno. Odpowiedzialne za to będą akumulatory litowo-jonowe o pojemności 60 kWh. Konfiguracja z napędem na wszystkie koła została zbudowana zgodnie z przepisami FIA dotyczącymi sportów motorowych E-GT. Będą one stanowić podstawę do mistrzostw w wyścigach samochodów sportowo-elektrycznych, które rozpoczną się w 2023 roku. Najważniejszą jednak informacją jest to, że Subaru swoim nowym sportowym elektrykiem będzie chciało pobić rekord okrążenia na torze Nurburgring w 2023 roku, który wynosi aktualnie 6 min i 40 s.

Photo: Subaru/Press Media

Subaru Solterra STI

Oprócz E-RA EV, Subaru przedstawiło również inny prototyp elektrycznego pojazdu, jest nim Subaru Solterra STI w sportowym wariancie. Elektryczny crossover posiada sporo czerwonych akcentów, które są m.in na spoilerze, przedniej dokładce zderzaka, na bocznych listwach progowych, tylnym zderzaku oraz na pięcioramiennych felgach. Niestety, japoński koncern nie podał żadnych danych technicznych o tym samochodzie, ale możemy się domyślać, że będą zbliżone do bliźniaczej Toyoty bZ4X, która zadebiutuje na rynku już w 2023 roku.

Subaru WRX i BRZ

Mimo dwóch elektryków, na wystawie nie zabrakło też aut spalinowych. Subaru zaprezentowało nowego WRX i BRZ z częściami od STI. Pierwszy z nich dostał tylne skrzydło z włókna węglowego oraz czerwoną przednią dokładkę i boczne listwy progowe. Może to być sugestia jak będzie wyglądał WRX STI, który pojawi się w przyszłości. Natomiast BRZ otrzymał tylne wysokie skrzydło i agresywniejszy przedni dyfuzor. Mało prawdopodobne jest jednak, aby Subaru zbudowało wersję BRZ STI.

Photo: Subaru/Press Media