Tomasz Poradzisz wygrywa GP Hiszpanii ligi WOR
Po trzech dniach Tomek wygrywa wyścig w Hiszpanii ligi WOR po decyzjach sędziów ws. kontrowersyjnej walki u wcześniejszego zwycięzcy.
Wszystkie wyścigi z pozycji Tomka możecie oglądać na jego kanale Twitch
Wyścig
Wyścig w Hiszpanii na torze Circuit de Catalunya był przedostatnim wydarzeniem w sezonie ligi WOR. Poradzisz radził w tym wydarzeniu na prawdę bardzo dobrze, bo w kwalifikacjach zapewnił sobie Pole Position z czasem o ponad 0.1s szybszym od drugiego Leigha.
Na starcie niestety stracił pierwsze miejsce na rzecz Leigha, który wyprzedził Polaka od wewnętrznej pierwszego zakrętu. Była to bardzo ciekawa i kulturalna walka o miejsce na torze. Tomek przede wszystkim źle wyruszył z samych pól, tracąc dużo na pierwszych metrach.
Nasz kierowca cały czas trzymał się blisko lidera, co poskutkowało udanym atakiem po wewnętrznej na prostej startowej na 11 okrążeniu. Walka mimo to dalej trwała, bo już 2 kółka później Leigh odpłacił się podobnym manewrem Tomkowi. Czy to koniec? Nie, bo na 17 kółku Poradzisz ponownie wyprzedził Leigha w ten sam sposób co wcześniej. 3 okrążenia później Brytyjczyk znów wrócił na pierwsze miejsce, ale okrążenie dalej Brendon zjechał na pit stop.
Polak musiał na to odpowiedzieć, więc zjechał na 22 okrążeniu do alei serwisowej, wyjeżdżając na miękkiej mieszance znalazł się na P3 tuż, tuż za pierwszą dwójką. Szybko sobie poradził z drugim Smithem, który był na starych oponach, więc układ pierwszej dwójki wrócił do „normalności”.
Na 8 kółek przed końcem udało się wyprzedzić lidera na prostej startowej. Tomek potrafił trzymać dystans ok. 0.5s przed rywalem, co w Hiszpanii oznaczało mało okazji do wyprzedzania dla Leigha. Na 32 okrążeniu jednak doszło do walki, z której Polak wyszedł obronną ręką, ale już na ostatnim kółku nie miał szans i stracił zwycięstwo, ale nie na długo!
Decyzje sędziów
Sędziowie jak i Tomek mieli wątpliwości co do jazdy Brendona na ostatnich kółkach. Brytyjczyk bowiem ściął ostatnią szykanę i tym samym mocno się zbliżył do liderującego Poradzisza. Oprócz tego miał miejsce kontakt w zakręcie numer 10. Ostatecznie kierowca został ukarany karą 5s, dzięki czemu Tomasz Poradzisz awansował o jedną pozycję i wygrał wyścig.
Wywiad z Tomaszem Poradziszem
Pyt: Gratuluję zwycięstwa w przedostatnim i bardzo ważnym wyścigu dla układu tabeli. Najpierw jednak opowiedz, co sprawdzali sędziowie i dlaczego odebrali zwycięstwo Brendonowi Leigh?
„Dziękuję! Tak, sędziowie musieli przyjrzeć się naszej walce na dwóch ostatnich okrążeniach – rozpatrywali między innymi kontakt w zakręcie numer 10, ale przede wszystkim skupili się na incydencie w ostatniej szykanie, gdzie Brendon ściął szykanę i tym samym mocno się do mnie zbliżył. Ostatecznie ukarany został karą 5 sekund, dzięki czemu w oficjalnych wynikach wyścig wygrałem.”
Pyt: Czy rzeczywiście Circuit de Catalunya jest najłatwiejszym torem w kalendarzu?
„Zdecydowanie nie! Poza krętą naturą toru i bardzo technicznym trzecim sektorem dochodzi jeszcze aspekt zarządzania temperaturami opon, gdyż dostają one naprawdę mocno w kość. Zarówno okrążenia kwalifikacyjne, jak i stint wyścigowy to nie lada wyzwania i daleko temu torowi do miana najłatwiejszego.”
Pyt: Jak wiemy, jest to bardzo ważne zwycięstwo, bo masz 145 punktów, o 2 więcej od Longueta, który nie weźmie udziału w ostatnim wyścigu. Jakie stawiasz sobie zadanie przed wyścigiem w Brazylii?
„Dojechać. W walce wciąż jest jeszcze Alvaro Carreton, ale jego strata to 21pkt, więc muszę skupić się na po prostu czystym wyścigu i nie podejmować nieuzasadnionego ryzyka. Teoretycznie nawet finisz na ósmym miejscu zapewnia mi tytuł, więc naprawdę dużo nie trzeba.”
Pyt: Jeśli mowa już o Brazylii, to czy tor Interlagos pomoże Ci w zdobyciu mistrzostwa ligi? Czy dobrze się na tym torze czujesz?
„Nie jakoś wybitnie, ale forma na Interlagos nigdy nie była zła – jeżeli złożę okrążenie w kwalifikacjach, to potrafię pojechać naprawdę szybko. Dużym optymizmem napawają mnie moje ostatnie wyniki, szczególnie w czasówkach (za mną dwa pole position z rzędu), więc podchodzę do wyścigu w Brazylii z dużą dawką pewności siebie. Oczywiście jednak, tak jak pisałem, to nie jest wyścig, w którym będę musiał skupiać się na fenomenalnej jeździe – potrzebuję po prostu solidnego rezultatu.”
Klasyfikacja kierowców – pierwsza dziesiątka
Miejsce | Kierowca | Kraj | Punkty |
1. | Tomasz Poradzisz | Polska | 155 |
2. | Nicolas Longuet | Francja | 153 |
3. | Alvaro Caretton | Hiszpania | 134 |
4. | Thomas Ronhaar | Holandia | 116 |
5. | Shanaka Clay | Wielka Brytania | 117 |
6. | Luke Smith | Wielka Brytania | 103 |
7. | Jake Benham | Anglia | 76 |
8. | Bari Boroumand | Iran | 50 |
9. | Brendom Leigh | Wielka Brytania | 49 |
10. | Sam Corbey | Wielka Brytania | 39 |
Do końca już tylko 1 runda
Finał sezonu odbędzie się na torze Interlagos i to tam wyłoni się mistrz ligi: „World Online Racing”. Wszyscy trzymamy kciuki za naszego kierowcę, bo potrzeba mu niewiele do tego sukcesu.
Photo: World Online Racing/Twitter