Vanwall testował na torach Catalunya i Aragon
Vanwall/ByKolles dokonał ważnych, trzydniowych testów w Hiszpanii w kierunku homologacji. Najpierw po torze Catalunya, a później na Aragon
W ostatnim tygodniu Vanwall/ByKolles dokonał ważnych, trzydniowych testów w Hiszpanii. W środku tygodnia zespół jeździł razem z innymi zespołami po torze Catalunya. Podczas weekendu zespół przeniósł się na popularne wśród zespołów endurance Aragon w celu wykonania 24-godzinnego testu wytrzymałościowego.
Pierwsza część testów
W Barcelonie jeździli Tom Dillmann, Esteban Guerreri, Joao Paulo de Oliveira i mistrz świata F1 z sezonu 1997, Jacques Villeneuve.
Jacques Villeneuve w Vanwallu?
Kanadyjczyk pojechał w 24 Hours of Le Mans w 2008 roku dla Peugeota i zajął wtedy drugie miejsce.
Colin Kolles, szef zespołu wyjaśnił, że Kanadyjczyk testował auto, żeby sprawdzić, czy odczuwa on radość z jazdy autem.
Dostaliśmy telefon, zgodziliśmy się i to zorganizowaliśmy. To była bardzo spontaniczna akcja. Znamy środowisko i osoby, więc jest pewien stopień zaufania i dlatego było to możliwe. Intencje Jacquesa są bardzo jasne: jest to wysoki cel, ale intencją jest wygranie Le Mans.„, powiedział w wywiadzie dla Sportscar365 Kolles.
Kolles spytany o możliwość jazdy Villeneuve’a dla Vanwalla w przyszłym sezonie WEC, odpowiedział: „Tak, jest to dla nas opcją. To był cel tych testów. Sprawdzenie, czy będzie mu to sprawiało przyjemność. Później będziemy omawiać kolejne kroki i musi zostać odbytych dużo testów. Jeśli nie jeździłeś autem z dociskiem przez wiele lat, musisz to sobie przypomnieć.”.
Kolles zaprzeczył też, jakoby te testy miały wybrać kierowców wyścigowych na przyszły sezon: „Powodem [tych testów] nie było wybranie kierowców.„.
Przypomnę, że ByKolles ma zamiar wystawić co najmniej jedno auto w World Endurance Championship. Spodziewane jest, że załogę zbudują Tom Dillmann i Esteban Guerreri, którzy współpracują z ByKollesem od początku projektu LMH. Kolles zasugerował, że możliwe będzie drugie zgłoszenie, ale tylko wtedy, gdy pozwolą na to finanse
Rozwój auta
Podczas tych testów Vanwall pracował nad wieloma składnikami swojego auta. Boris Bermes, szef operacji ByKollesa, mówił tak dla Sportscar365:
„Testy [w Barcelonie] pomogły nam poczynić postęp w rozumieniu opon i kontroli momentu obrotowego, co jest ważnym punktem w silniku. Dla kierowców była to możliwość do przyzwyczajenia się do pakietu używanego w WEC, gdyż obecnie auto jest już w pełni w specyfikacji technicznej mistrzostw. Wytrzymałość jest dla nas jednym z najwyższych priorytetów. Dokonaliśmy kilku długich przejazdów.„.
„Nie posiadamy przyzwoitych porównań [osiągów] dla toru Catalunya, gdyż nie jest to tor, na których jeździ WEC, dlatego nie mogliśmy porównać danych. To, co możemy powiedzieć, to jest to, że rozwijamy się w dobrym kierunku.„.
Druga część testów
W sobotnio-niedzielnych testach pojechali Tom Dillmann, Esteban Guerreri i Esteban Muth. Ten ostatni był w tym sezonie kierowcą Walkenhorst Motorsport w DTM.
Na aragońskim torze zespół dokonał 24-godzinnego testu wytrzymałościowego, który jest ważnym krokiem w uzyskaniu homologacji od FIA. W filmach poniżej można zobaczyć jedno okrążenie z tych testów.
Według informacji Sportscar365, producent zarezerwował na początku przyszłego roku test w tunelu aerodynamicznym Saubera, co będzie kluczowym krokiem do uzyskania homologacji.
Tak o tym mówił Colin Kolles:
Staramy się uzyskać najlepszą możliwą specyfikację, ponieważ nie będziemy mogli rehomologować auta. Teraz testujemy, żeby mieć wszystko gotowe do homologacji. Samo auto jest gotowe, lecz próbujemy zoptymalizować wszystko na najlepszym poziomie.
Source: Paola Depalmas