Vector Sport zespołem fabrycznym Isotty Fraschini w WEC!

Pomimo przerwy świąteczno-noworocznej świat endurance nie śpi. Dzisiaj (30 grudnia) potwierdzono współpracę sportowo-techniczną pomiędzy brytyjskim zespołem Vector Sport, a włoską marką Isotta Fraschini.

Brytyjski zespół jest stosunkowo nowym tworem w świecie endurance, gdyż został on założony pod koniec roku 2021, a zadebiutował w minionym sezonie WEC, zdobywając podium w lipcowym wyścigu na Monzy. Jednakże to nie znaczy, że jest to zespół bez doświadczenia. Szefem zespołu jest bardzo doświadczony Gary Holland.

Przez 8 lat był on menedżerem takich zespołów jak Krohn Racing, Jota czy Penske/Dragon. Pracował także dla Risi Competizione. Kadra inżynierów też posiada doświadczenie z innych, dużych zespołów endurance. Stanowi to, w mojej opinii, fantastyczną bazę dla takiego projektu jak Isotta Fraschini. O samym projekcie piszę w moim kompendium, do którego Was zapraszam.

Photo: Motorsport

Sama Isotta Fraschini miała na stole oferty czterech zespołów tj. właśnie Vector Sport, Emil Frey Racing czy BHK Motorsport. Ostateczny wybór rozegrał się pomiędzy dwoma pierwszymi zespołami, co potwierdził dla dailysportscar.com Claudio Berro, dyrektor zarządzający działem motorsportu w Isotta Fraschini.

Przechodząc do samej współpracy pomiędzy podmiotami, to Vector będzie odpowiedzialny za sprawy formalne i wystąpienie o zgłoszenie Isotty do World Endurance Championship jako „Zespół Fabryczny”. Współpraca jest przewidziana na kilka lat i ma zawierać przygotowanie wyścigowe oraz rozwój i testowanie auta. Przypomnę, że debiut auta jest przewidziany na kwietniowe 6 Hours of Spa.

Sam Vector Sport oprócz obsługi jednego LMH Isotty Fraschini ma kontynuować swój program w klasie LMP2 z jedną Orecą 07. Wszystkiego dowiemy się w połowie stycznia, jako że zgłoszenia do następnego sezonu WEC zamykają się 8 stycznia.

Cytaty

Wcześniej wspomniany Claudio Berro tak skomentował dzisiejsze ogłoszenie:

Jestem bardzo zadowolony, że mogłem uścisnąć rękę z wielkimi entuzjastami motosportu, jakimi są szef [Vector Sport], Gary Holland, i dyrektor sportowy [Vector Sport] Adam Shore. Wszyscy możliwi partnerzy, z którymi byliśmy w kontakcie, byli wysokojakościowi, lecz nam zależało na szybkim znalezieniu spójnego projektu. Doświadczenie Vector Sport w klasie LMP2 w sezonie 2022 było dla nas ważnym punktem i w następnych dniach zatwierdzimy aplikacje do zgłoszenia do WEC [w następnym sezonie].

Gary Holland dodał od siebie takie słowa:

Vector Sport wszedł do świata endurance z daleko idącymi planami i ambicjami i jesteśmy zachwyceni, że udało nam się dojść do porozumienia z Istotą Fraschini po dokładnym procesie ewaluacji, który idealnie spełnia nasze cele.

Photo: Isotta Fraschini Milano/Twitter

Wiemy, że przed nami się rysuje stroma góra do pokonania, gdyż będziemy rywalizować z największymi markami w świecie wyścigów, lecz nasze oczekiwania są realistyczne i nasza połączona pasja pozwoli nam odnieść sukces. Isotta Fraschini skomponowała niesamowity pakiet partnerów technicznych i jeśli dostaniemy pozwolenie na starty, to jestem pewien, że nie będziemy długo na samym końcu stawki.

Source: Isotta Fraschini Milano

Podobne wpisy